https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1068
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش آدلین نیوز، نادر نانبخش مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش استان است که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر بیمه روستایی دارند و بزرگ‌ترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی افزود: در سطح آذربایجان‌غربی ۵۴۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در استان بیش از ۵۲ هزار نفر افراد کمیته امداد تحت پوشش یکی از صندوق‌های بیمه سلامت همچون بیمه ایرانیان هستند، تاکنون ۳۳ درصد جمعیت کمیته امداد دفترچه خود را تحویل گرفته‌اند.

وی گفت: ما برای اینکه تعداد بیمه شدگان را افزایش دهیم به هیچ عنوان تبلیغاتی نداریم و هیچ‌گونه ارتباط کاری نیز با برخی شرکت‌ها و پزشکانی که چنین تبلیعاتی می‌کنند، نداریم.

وی با اشاره به بدهی‌های این بیمه، ادامه داد: بدهی‌های مالی مربوط به فروردین ماه ۹۸ به طور کامل پرداخت شده، اما بدهکاری‌هایی از سال ۹۷ هنوز باقی است. این میزان بدهی نیز به این دلیل است که اعتبارات هر سال باید برای بدهی‌های همان سال پرداخت شود.

نانبخش تاکید کرد: ۷۰ درصد بدیهی های آبان و آذر ۹۷ در بخش دولتی دانشگاهی پرداخت شده و پس از آن تاریخ باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: هر ماه ۱۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی و ۳۴ میلیارد تومان هزینه بخش دولتی دانشگاهی ماست.

وی اذعان کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک که برای اولین بار در کرمان و در استان ما در شهرستان نقده از آذر ۹۷ کلید زده شد.

وی در خصوص نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز اذعان داشت: علاوه بر نقده در نظر داریم ۴ شهرستان دیگر از جمله سلماس، بوکان، اشنویه و ماکو را وارد طرح نسخه‌نویسی الکترونیک کرده و تابع این موضوع شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی تصریح کرد: بیشترین جمعیت بیمه‌شده شامل یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مربوط به دو صندوق روستاییان و همگانی بوده که ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش را شامل می‌شود و این افراد به صورت رایگان بیمه شده اند.

وی با بیان اینکه ۹ برابر درآمد‌های بیمه سلامت استان صرف هزینه‌های درمان جمعیت تحت پوشش می‌شود، یادآور شد: تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد از هزینه‌های درمان از جمعیت تحت پوشش دریافت می‌شود.

نانبخش با اعلام این نکته که بیماران خاص شامل بیماران تالاسمی، دیالیز، هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، گفت: نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران خاص در استان از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۷ درصد از هزینه‌های درمانی بیمه سلامت استان صرف این بیمه شدگان می‌شود به طوری که برای هر بیمه شده مبتلا به یکی از این ۵ بیماری خاص، ۷۰ برابر یک بیمه شده عادی هزینه می‌شود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما:
نویسنده دیدگاه: ارشک
تاریخ : فروردین ۱۱, ۱۴۰۲

زمانی که مدیر شبکه سلماس بودی حق منو خوردی.الان ادعا میکنی بدهکار نیستی؟