https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1309
۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: روزانه به طور متوسط ۲ هزار و ۸۳۳ جلد دفترچه بیمه سلامت در این استان چاپ و تحویل متقاضیان می شود.

به گزارش آدلین نیوز، نادر نانبخش مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اعلام خبر فوق در ادامه گفت: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی ماهیانه ۲۵۵ میلیون تومان بابت هزینه چاپ دفترچه هزینه پرداخت می نمایند که در صورت تحقق این هدف و راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی در کشور این هزینه به صفر خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این تعداد دفترچه توسط ۵۹ دفتر پیشخوان طرف قرارداد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، اعلام کرد: هزینه چاپ و صدور هر دفترچه ۳۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه با هدف توسعه خدمات الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی ، عملیات اجرایی این طرح به صورت پایلوت در شهرستان نقده آغاز شده ، ادامه داد: این طرح با هدف کاهش هزینه ها، حذف کاغذ، بهره وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می شود و در حال حاضر پزشکان ۴۸ موسسه تشخیصی درمانی خصوصی نقده با تعریف نام کاربری ویژه و رمز عبور وارد سامانه الکترونیکی تجویز دارو می‌شوند و تجویزهای خود را برای بیمه شدگان این سازمان به راحتی انجام می‌دهند.

نانبخش اضافه کرد: با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت می رسد و با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن میسر می شود و دیگر نیازی به دفترچه های کاغذی نیست. هم اکنون بیمه شدگان این استان که ۶۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را شامل میشوند ماهیانه ۲۵۵ میلیون تومان بابت هزینه چاپ دفترچه هزینه پرداخت مینمایند که در صورت تحقق این هدف و راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی در کشور این هزینه به صفر خواهد رسید.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اظهار داشت: در طرح حذف دفترچه ها راحتی شهروندان را مدنظر داریم و این برنامه با همکاری موسسه های تشخیصی درمانی طرف قرارداد می‌تواند آثار بسیاری بر سیستم بهداشت و درمان داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: با هدف توسعه خدمات الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی، عملیات اجرایی این طرح در شهرستان های سلماس، بوکان، اشنویه و ماکو نیز به زودی آغاز می شود.

شایان ذکر است؛ اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: