https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1357
۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی دومین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی در حوزه گردشگری حرف های زیادی برای گفتن داشته و از پتانسیل های بالایی برخوردار است.

به گزارش آدلین نیوز، جلیل جباری -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی- در جلسه هماهنگی دومین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی در حوزه گردشگری روستایی و عشایر، بوم گردی، طبیعت گردی، گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی حرف های زیادی برای گفتن داشته و از پتانسیل های بالایی برخوردار است و این جشنواره می تواند فرصت مناسبی برای معرفی این استعدادها و توانایی ها باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی گفت: یکی از سیاست های اصلی سازمان مرکزی، توسعه گردشگری مناطق شمالغرب کشور است و بر همین اساس، جشنواره ملی گردشگری برای دومین سال پیاپی در ارومیه برگزار می شود.

جباری از همه ارگانها، نهادها و دستگاههای اجرایی خواست تا با همگرایی و همکاری مضاعف، این جشنواره و نمایشگاه در بهترین شکل آن برگزار شود.

از آنجایی که به سیاق همه رویدادی اینچنینی، همکاری و همگرایی ادارات و دستگاه های اجرایی دولتی لازم و ضروریست، لذا اولین جلسه هماهنگی دومین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی با دستگاه های اجرایی ذی ربط تشکیل شد. در این جلسه مسئولان و نمایندگان اداره کل امور فرودگاه ها، اداره کل امور عشایر، سازمان صنعت معدن و تجارت، شهرداری ارومیه و راهنمائی و رانندگی حضور داشتند.

در این نشست، مسئولین دستگاه های اجرائی حاضر بر آمادگی دستگاه تابعه برای همکاری های لازم در جهت برگزاری شایسته و منجر به نتیجه این جشنواره تاکید داشتند.

فعالیت های این اداره کل و ستاد ویژه برگزاری جشنواره کماکان ادامه دارد و قرار است جلسات دیگری با فعالان بخش خصوص و سایر ارگان های ذی ربط به منظور رسیدن به نقاط مشترک همکاری و نقسیم وظایف، برگزار شود؛ در همین خصوص مقرر شد جلسه ای با حضور همه ارگان های ذی ربط در استانداری آذربایجان غربی تشکیل شود تا پس از ارائه آخرین راهکارها از جانب مقام عالی استان و تشکیل کمیته اجرائی ویژه، در نهایت همچون سال قبل، جشنواره ملی گردشگری و نمایشگاه سراسری صنایع دستی با موفقیت هرچه بیشتر برگزار شود.

شایان ذکر است اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، به برگزاری صِرف یک جشنواره یا نمایشگاه هیچوقت اکتفا نکرده و در برنامه ریزی و اجرای این رویدادها همیشه اهداف میان مدت و بلند مدت را در نظر دارد؛ اهداف و استراتژی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جز این نیست که در پی جذب هر چه بیشتر گردشگران ورودی به استان(با اولویت گردشگران خارجی و کشورهای همسایه) می باشد؛ روند رو به رشد اقامت در هتل ها، مهمانپذیرها و سایر واحدهای اقامتی و همچنین آمار صعودی بازدید ار مراکز تاریخی-تفریحی و گردشگری استان، گواه این موضوع می باشد.

گفتنی است، دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ۲۶ تا ۲۹ مرداد ماه آینده در ارومیه برگزار می شود؛ دو رویداد مهمی که در سطح ملی و کشوری برگزار می شوند و می توانند اثرات و نتایج مثبتی برای آذربایجان غربی داشته باشند.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز به عنوان متولی و مجری اصلی برگزاری این دو رویداد، پس از رایزنی های اولیه با مقامات استان و سازمان مرکزی، از حدود دو ماه پیش با تشکیل ستاد ویژه ای، اقدامات مربوط به جشنواره و نمایشگاه اعم از تدوین پکیچ و شرایط شرکت در جشنواره، چاپ پوستر و اقلام تبلیغاتی، اطلاع رسانی به ادارات کل استانی و گروه های فرهنگی هنری استان ها، هماهنگی با مدیریت امور نمایشگاه های آذربایجان غربی، تبلیغ و تبیین اهمیت موضوع برای فعالان و شاغلان صنف گردشگری آذربایجان غربی را آغاز کرده است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: