https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1590
۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: با اتمام مدول ۳ تصفیه خانه ارومیه ظرفیت این تصفیه خانه ۳۰۰ هزار نفر افزایش می یابد.

به گزارش آدلین نیوز، رسول اکبری -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی- با اعلام مطلب فوق در ادامه افزود: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با دو مدول با فرایند تصفیه لجن فعال از نوع بیولاک برای ۴۰۰ هزار نفر در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه شهر ساخت مدول ۳ نیز با فرآیند تصفیه لجن فعال از نوع SBR از سال ۹۳ در دستور کار این شرکت قرار گرفته است که با اتمام این پروژه ۳۰۰ هزار نفر نیز به ظرفیت کنونی تصفیه خانه افزوده می‌شود.

مهندس اکبری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی فاز سوم این تصفیه خانه، بیان کرد: فاز سوم این طرح جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و به تنهایی سالانه ۲۱.۹ میلیون مترمعکب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد کرد.

وی ادامه داد: پیش از این ۲ فاز از این طرح با ۲۹.۲ میلیون مترمکعب ظرفیت در سال و با سامانه «بیولاک» اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

این تصفیه‌خانه در شمال شرق شهر ارومیه و در مجاورت جاده ریحان‌آباد واقع شده است و حدود ۱۳۵ هکتار مساحت دارد.

گفتنی است، «SBR» یک سیستم لجن فعال پر و خالی شونده برای تصفیه فاضلاب بوده که در آن شکل اولیه لجن فعال بر پایه پر و خالی شدن توسعه یافته است.

سیستم «بیولاک» نیز روش بیولوژیکی نوینی در تصفیه فاضلاب بوده که تحت انحصار یک شرکت آلمانی قرار دارد و برای اولین بار در ایران، این سیستم در شهر ارومیه اجرا شده است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: