https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1699
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

مدیر امور آب و فاضلاب شهری ارومیه گفت: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، میزان مصرف آب را می تواند تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

سیدپور -مدیر امور آب و فاضلاب شهری ارومیه- با اعلام مطلب فوق در ادامه افزود: امروز مردم با توجه به دسترسی به منابع مختلف از طریق اینترنت آگاهی کامل از روش های صرفه جویی دارند و می دانند که صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه همگانی است و مربوط به یک شخص و یا ارگان خاص نیست؛ مردم عزیز در جریان هستند که سه چهارم کره زمین از آب تشکیل شده است و فقط مجدد تاکید میکنم فقط ۳ درصد از این آب ها، آب شیرین و قابل شرب می باشد که از این میزان نیز یک درصد آن به صورت آب های جاری و دو درصد آن به صورت آب های زیرزمینی می باشد که برای استخراج آب های زیرزمینی هزینه های زیادی صرف می شود.

وی یادآور شد: با یک حرکت کوچک می توان قدم بسیار مهمی در راستای کاهش و بهینه سازی مصرف آب برداشت، فرض کنید هر خانواده که به طور میانگین شامل سه نفر می باشد روزانه فقط ۲۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند آنگاه میشود سالیانه به طور متوسط ۱ میلیون و ۳۸۷ هزار مترمکعب مصرف آب را کاهش داد.

این مقام مسئول اظهار داشت: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، میزان مصرف آب را میتواند تا ۵۰ درصد کاهش دهد و نیازی به تعویض شیرآلات نیست، فقط کافیست سرشیرآلات تعویض شود.

مدیر امور آب و فاضلاب ارومیه در ادامه در خصوص روشهای صرفه جویی ابراز داشت: بایستی لوله های آب منازل را به صورت دوره ای بررسی کرده و در صورت وجود نشتی آنها را رفع کنیم؛ با رفع نشتی شیرآلات از هدر رفت متوسط ۱۰ لیتر آب در شبانه روز جلوگیری می شود و همچنین می تواند ۵ درصد مصرف آب خانوار را کاهش دهد.

مهندس سیدپور افزود: در استحمام به مدت ۱۵ دقیقه، معادل ۲۷۰ لیتر آب مصرف می شود، کاهش مدت زمان استحمام می تواند سهم بسزایی در کاهش میزان مصرف آب داشته باشد، همچنین آبیاری درختان و باغچه ها را در ساعات خنک تر انجام دهیم مثلاً صبح زود و یا آخر شب تا از اتلاف و بخار آب جلوگیری شود.

این مقام مسئول در خصوص سوالی درباره پروژه های در حال اجرای امور آب و فاضلاب شهری ارومیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه احداث شبکه فاضلاب شهری در خیابان های شهید بهشتی، بدیعی، کوهنورد، صمدزاده، استادان و سایر نقاط شهر اجرا می شود و با اتمام این پروژه ها شاهد افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه دفع فاضلاب شهری خواهیم بود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: