https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1740
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷

روانشناس ارومیه ای گفت: فضای مجازی و تکنولوزی های نوظهور در صورت مراقبت و بهره گیری مثبت می تواند به رشد و پیشرفت افراد کمک کند.

به گزارش آدلین نیوز، دکتر محمدزاده -روانشناس ارومیه ای- در کارگاه آموزشی “خانواده و تکنولوژی های نوظهور” ویژه همکاران شاغل صنعت آب و برق استان آذربایجان غربی که در راستای اجرای برنامه های ابلاغی عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده در سالن شرکت برق برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از ما مسئولیت گریزی کرده و مشکلات را به مسائل بیرونی ربط می دهیم در حالیکه باید ریشه مشکلات را در خودمان جست و جو کرده و برای تغییر خودمان اراده کنیم.

وی به موضوع جبر و اختیار اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد ویژگی های انسانی ارثی، ۱۰ درصد متاثر از شرایط محیطی و تنها ۴۰ درصد اختیاری است.

دکتر محمدزاده گفت: باید انسان ها به سطحی از آگاهی برسند که بتوانند با استفاده از ۴۰ درصد اختیار، انتخاب های بهتری داشته و نحوه برخورد با مشکلات را بیابند.

کارگاه آموزشی “خانواده و تکنولوژی های نوظهور” ویژه همکاران شاغل صنعت آب و برق آذربایجان غربی

وی بقاء و آینده نگری، عشق و تعهد، قدرت و احترام، آزادی و تفریح را پنج نیاز اساسی انسان برشمرد و گفت: افراد با رفتارهای مختلف به دنبال ارضا این نیازهای اساسی هستند.

وی گفت: افراد در فضای مجازی نیز مختار به استفاده درست و یا غلط از داده ها هستند بنابراین باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم از فضای مجازی استفاده مثبتی در پاسخگویی به نیازهای اساسی بهره گیریم.

این روانشناس ادامه داد: فضای مجازی و تکنولوزی های نوظهور در صورت مراقبت و بهره گیری مثبت می تواند به رشد و پیشرفت افراد کمک کند.

دکتر محمدزاده با بیان اینکه خانواده ها باید با محبت و توجه بیشتر به فرزندان، حس تعهد و تعلق نسبت به خانواده را در آنها تقویت کنند، گفت: عشق و حس تعهد والدین به فرزندان، فرزندان به پدر و مادر و همسران به یکدیگر باعث اثرپذیری و نفوذ کلام بیشتر شده و آنها را از جست و جوی نیازهایشان در بیرون از خانواده مصون می دارد.

وی تاکید کرد: برای کاستن از آسیب های اجتماعی و پیامدهای منفی فضای مجازی باید برای برآورده کردن نیازهای اساسی اعضای خانواده خود تلاش کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: انسان ها برای اثرگذاری باید خود را تغییر دهند و برای نیازهای دیگران ارزش قائل باشند؛ رفع نیازی بدون آسیب زدن به نیاز دیگر و در عین حال نیازهای دیگران، راهکاری اخلاقی و در واقع امر به معروف و نهی از منکری است که در دین اسلام به آن تاکید شده است که جامعه را از گزند آسیبها دور کرده و به سوی سعادتمندی سوق می دهد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: