https://adlinnews.ir

شناسه خبر :179
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات گفت: نخستین کریدور فناوری اطلاعات ایران تا پنج سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین دوایی تکمیل و بهره برداری از نخستین کریدور فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات را در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: در همین حال طرح مطالعاتی سرمایه گذاری بین المللی در بخش تولید، در منطقه ویژه اقتصادی پیام، متعلق به وزارت ارتباطات، در شرف عقد قرارداد است.

وی از انتخاب مشاور داخلی برای ارائه طرح مطالعاتی خبر داد و گفت: طرح مطالعاتی با همکاری مسئولان منطقه ویژه پیام و سایر ذینفعان، با هدف جلب سرمایه بین المللی ارائه خواهد شد. همچنین جلسه کارگاهی با حضور تیم مشاوره ای از سنگاپور برگزار شده است.

دوایی با اشاره به ۲ فاز تعریف شده در پروژه منطقه ویژه پیام، خاطرنشان کرد: در فاز نخست، این منطقه محل استقرار شرکت های بین المللی تولیدکننده در حوزه ICT خواهد شد که بیشتر تمرکز هم بر تولید محصولات سبز و دانش بنیان است که علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور هم صادر شود. فاز دوم نیز ایجاد شهر ICT با زیرساخت های شهری مبتنی بر تکنولوژی دیجیتال است.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات همچنین از علاقه مندی نسبت به سرمایه گذاری بین المللی در این پروژه خبر داد و گفت: به عنوان یک برنامه دراز مدت، در فاز نخست به دنبال ایجاد درگاه جذب سرمایه گذاری بین المللی برای تولید کالا، خدمات و سرویس های دانش بنیان مبتنی بر ICT در منطقه ویژه پیام هستیم.

وی در خصوص دیگر بخشهای این کریدور به پارک فناوری ICT اشاره کرد و افزود: عملیات عمرانی و توسعه زیرساخت های این پارک واقع در سایت امام سجاد جاده کرج، با مدیریت پژوهشگاه ICT آغاز و مرحله اول آن هم به خوبی پیش رفته است.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: به منظور ایجاد زیرساختهای فیزیکی و تجهیزاتی پارک، قرارداد طراحی مفهومی پارک از نظر ماموریت، برنامه و ساختارهای مورد نیاز و نیز مطالعه بر روی تجهیزات برتری بخش در حال پیگیری است. پس از تکمیل زیرساخت اصلی و استقرار تجهیزات برتری بخش، پارک تبدیل به پارک فناوری با رویکرد دانش بنیان متصل به بازار خواهد شد و قادر است با استقرار شرکت های مناسب ضمن تولید ارزش اقتصادی، در سطح جهانی نیز اعتبار کسب کند.

وی هدف این پروژه را تولید نرم افرازهای کاربردی مفید و در تراز بین المللی در حوزه های مختلفی همچون اینترنت اشیا، انیمیشن و بازی رایانه ای پیشرفته برشمرد و گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک می توانند، با بهره گیری از امکانات و زیرساخت ایجاد شده در حوزه نرم افزار، خدمات و سرویس، محصول تولید و به بازار داخلی و حتی بین المللی عرضه کنند و به این ترتیب شاهد شکل گیری گردش اقتصادی خوبی در آن باشیم.

دوایی حضور مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و بانک ها از جمله پست بانک را با رویکرد سرمایه گذاری تخصصی در آنجا لازم برشمرد و افزود: دانشکده پست و مخابرات هم می تواند محمل مهارت آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد تا در نهایت شاهد ایجاد یک اکوسیستم در آنجا باشیم. هرچند اکوسیستم اصلی در کریدور ساخته می شود که پارک بخشی از آن است.

وی اظهار امیدواری کرد:با ادامه روند پیشرفت پروژه ها نهایتا تا پایان سال جاری یا ابتدای سال بعد، مرحله اول پارک ICT راه اندازی شود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: