https://adlinnews.ir

شناسه خبر :180
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با تاکید بر پیگیری طرح جداسازی ترافیک اینترنتی داخل و خارج مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اعلام کرد: تاکنون ۳ شرکت این مصوبه را اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این باره گفت: یکی از موضوعات مهم در مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، جداسازی ترافیک اینترنت داخل و خارج است که این موضوع علاوه بر کمک به تبادل ترافیک و محتوا در داخل کشور، بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه برای مردم را در پی دارد. براین اساس موضوع جداسازی ترافیک اینترنت داخل و خارج کشور برای کاربران، با توجه به مهلت زمانی تعیین شده در مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دست پیگیری است.

وی گفت: در حال حاضر شرکتهای آریا رسانه تدبیر (شاتل)، آسیاتک و حلما گستر خاورمیانه جداسازی ترافیک داخل و خارج را انجام داده‌اند و از بقیه شرکتهای ارائه‌دهنده خدمات دسترسی به اینترنت نیز، درخواست شده است تا برنامه زمانبندی اجرای این بخش مهم از مصوبه ۲۳۷ را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کنند.

معاون رگولاتوری با بیان اینکه با ابلاغ و اجرای مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه ارائه سرویس اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری ADSL و Wifi از ابتدای مردادماه کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این کاهش هزینه با بررسی زنجیره هزینه‌های ارائه خدمات اینترنت در سبد خانوار بر مبنای قیمت عادلانه روز انجام شده و در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر کاهش هزینه دریافتی از مشترکان اینترنت است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعرفه، افزایش رضایت کاربران و تقویت استفاده از شبکه ملی اطلاعات از اهداف مصوبه ۲۳۷ بوده است عنوان کرد: در خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت ADSL و Wifi بصورت غیرحجمی، مشترکان علاوه بر استفاده از خدمات اینترنت بین‌الملل، می‌توانند با استفاده از محتوای داخلی و در نتیجه مصرف بیشتر حجم ترافیک داخلی، ضمن دریافت سرویس با کیفیت بالاتر، هزینه دریافت خدمات خود را کاهش دهند.

کاهش تعرفه ADSL فقط توسط مخابرات ایلام انجام نشد

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره نحوه اجرای مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: در حال حاضر تمامی شرکتهای FCP و ۳۰ شرکت مخابرات استانی، کاهش تعرفه سرویس ADSL و Wifi را در سایت‌های اطلاع‌رسانی خود اعلام و اجرا کرده‌اند و فقط شرکت مخابرات استان ایلام به علت مشکلات فنی، تاکنون موفق نشده‌ مصوبه را در سایت خود اعلام و کاهش تعرفه را اجرا کند که این موضوع در دست پیگیری است.

فلاح عنوان کرد: تمامی ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت پرسرعت، علاوه بر اعلام طرحهای تشویقی جدید در چارچوب مصوبه ۲۳۷ موظف هستند تمامی طرحهای تشویقی قبلی را تا پایان قرارداد با مشترکان ادامه داده و یا در صورت تمایل مشترک به پایان قرارداد، مبلغ حجم باقیمانده را محاسبه و تسویه کنند.

وی درباره نحوه برخورد با اپراتورهای متخلف درباره اجرای مصوبه ۲۳۷ اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی شرکتهای متخلف را به اصلاح تعرفه‌ها و بازگرداندن مبالغ اضافه دریافتی از مشترکان ملزم می‌کند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: