https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1800
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

رییس دانشگاه ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: آرتمیا بزرگترین ظرفیت برای اشتغال منطقه است و در حال حاضر یک نقش ملی و بین المللی پیدا کرده است.

به گزارش آدلین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشست خبری مشترک رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه و ناصر آق رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری در محل پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد.

ناصر آق رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دریاچه ارومیه گفت: اگر هر ۳۶۵ روز سال به طور روزانه هزار کامیون نمک از دریاچه ارومیه برداشت شود ۸۳۰ سال طول می کشد تا نمک دریاچه ارومیه تمام شود.

وی ادامه داد: خشکسالی های اخیر تاثیر زیادی در کاهش آرتمیا و زیست داشته که در لابه لای نمک و بستر دریاچه ارومیه ته نشین شده بود که خوشبختانه با بارش های امسال زنده شدند و حدود ۲ هفته قبل درخواست ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از ستاد احیای دریاچه ارومیه برای ارزیابی ذخایر کردیم.

رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دریاچه ارومیه بیان کرد:آنچه که در رسانه‌ها تحت عنوان انگل در دریاچه ارومیه معرفی شده، «لارو مگس» دریاچه شور است که زیانی برای دریاچه ارومیه و آرتمیا ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فاضلاب صنعتی و خانگی ارومیه وارد دریاچه ارومیه می شود با این حال طرحی برای تسویه فاضلاب قبل از ورود به دریاچه ارومیه در دست اقدام است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: