https://adlinnews.ir

شناسه خبر :181
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

پروژه «دیتا شیرینگ ماهواره ای» که امکان اشتراک گذاری داده های ماهواره ای را فراهم می کند در میان کشورهای عضو سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه، در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایران به همراه کشورهای چین، بنگلادش، مغولستان، پاکستان، تایلند، ترکیه و پرو، پروژه اشتراک گذاری داده‌های ماهواره‌ای کشورهای عضو اپسکو را پیش می برد.

دیتاشیرینگ ماهواره ای دارای قابلیت­های پیشرفته است که امکان استفاده از تصاویر ماهواره­‌های تحت مالکیت کشورهای عضو اپسکو را برای سایر کشورها فراهم می­‌کند. این امکان صرفا برای محدوده جغرافیایی هر کشور فراهم خواهد بود و می­‌تواند امکانات کاربردی متعددی را برای کشورهای عضو این سازمان فراهم کند.

این تصمیم به تازگی و در خلال برگزاری دهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری­های فضایی کشورهای آسیا-اقیانوسیه (اپسکو) اتخاذ شده است. براساس این تصمیم، مقرر شد سیستم جدید به اشتراک­ گذاری تصاویر ماهواره ­ای در بین کشورهای عضو اپسکو، به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کند.

محسن بهرامی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و رئیس سازمان فضایی ایران که ریاست این اجلاس را برعهده داشت، نیز چندی پیش در این زمینه گفته است: پروژه اشتراک گذاری داده های ماهواره ای کشورهای عضو اپسکو (دیتا شیرینگ) تاکنون پیشرفت مناسبی داشته و داده ها و دیتای بسیار غنی که در مرکز فضایی ماهدشت موجود است، می‌تواند در سطح بین الملل مطرح و کاربردی باشد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: