https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1896
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۳:۰۵

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: از جمعیت ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار نفری در شهرهای آذربایجان غربی، یک میلیون و ۴۴۸ هزار نفر از شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب بهره مند هستند.

به گزارش آدلین نیوز، مقداد اسکندرپور با بیان اینکه پوشش جمعیتی آذربایجان غربی از خدمات فاضلاب شامل ۶۵.۳ درصد از کل جمعیت شهری استان است، تصریح کرد: میانگین بهره مندی جمعیت شهری استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است به طوری که ۵۰.۸ درصد از کل جمعیت شهری کشور از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب بهره مند هستند و این ارقام نشان می دهد آذربایجان غربی از نظر خدمات جمع آوری فاضلاب، ۱۵ درصد نسبت به میانگین کشوری بهتر عمل کرده است.

این مقام مسئول از واگذاری ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ فقره انشعاب فاضلاب نیز در استان خبر داد و افزود: از ۳۸ شهر استان آذربایجان غربی، ۱۲ شهر دارای انشعاب فاضلاب هستند و در این راستا تلاش شده شهرهایی که بیشترین جمعیت را دارند در اولویت قرار گیرند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۵۷ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب استان به صورت مدرن است، ادامه داد: ۳۳۰ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب استان سنتی است که در تلاش برای تبدیل آن به شبکه مدرن هستیم.

اسکندرپور با اشاره به تصفیه خانه های در مدار بهره برداری آذربایجان غربی اظهار داشت: ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری است که این تصفیه خانه ها قابلیت تصفیه ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز را دارا می باشند.

وی به تصفیه خانه های فاضلاب در دست ساخت اشاره کرد و گفت: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب خوی با قابلیت زیر پوشش قرار دادن ۷۱ هزار نفر جمعیت و مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با توانایی زیر پوشش قرار دادن ۳۰۰ هزار نفر، دو تصفیه خانه فاضلاب در دست اجرای استان هستند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه اجرای طرح های فاضلاب بنا به دلایل زیست محیطی، نیاز به اخذ مجوز دولت دارند، اعلام کرد: در اولویت بندی اجرای طرح های فاضلاب شهرها، تراکم و بار جمیعیتی مد نظر گرفته می شود.

اسکندرپور اظهار داشت: ۱۲ شهر استان شامل ارومیه، مهاباد، میاندوآب، خوی، سلماس، ماکو، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، نقده، قره ضیاالدین و بوکان دارای شبکه فاضلاب هستند با این حال بخش عمده ای از شبکه سنتی فاضلاب در جنوب استان است که سالانه بخشی از شبکه های سنتی با شبکه مدرن جایگزین می گردند.

وی با اعلام آغاز مرحله واگذاری انشعاب در شهرستان شاهین دژ افزود: در ۸ شهر استان شامل محمدیار، شوط، پلدشت، ربط، چهاربرج، تازه شهر، نوشین شهر و قوشچی مطالعات سامانه فاضلاب در حال انجام است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طی سال جاری، عملیات اجرایی سامانه فاضلاب در شهرهای ربط، چالدران و اشنویه آغاز می شود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: