https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1941
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸

اگر این تیم به عنوان مثال پرسپولیس ایران است، حریفان لیگ برتری این تیم غیر ایرانی اند؟! به فرض مثال در بازی میان پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان آیا گزارشگر باید بگوید که این بازی میان پرسپولیس ایران وسپاهان اصفهان در جریان است؟!

به گزارش آدلین نیوز، به تازگی باشگاه پرسپولیس تهران با ارسال نامه ای به صداوسیما؛ از این سازمان درخواست کرده است به دلیل داشتن هوادار در نقاط مختلف ایران از عبارت “پرسپولیس ایران” برای بیان نام این باشگاه استفاده شود! اینکه مسئولین یک باشگاه برای تغییر عنوان باشگاه درخواستی به سازمان ها و نهادهای مختلف ارائه دهند، اقدامی کاملاً طبیعی است و تاکنون ده ها بار نام و عنوان باشگاه های مختلف حاضر در لیگ برتر و قبل تر لیگ آزادگان تغییر یافته است.

اما اینکه نام یک باشگاه با افزودن پسوند ایران تغییر یابد این سوال را در اذهان ایجاد می کند که اگر این تیم به عنوان مثال پرسپولیس ایران است، حریفان لیگ برتری این تیم غیر ایرانی اند؟ آیا این اقدام نمی تواند موجب غیریت سازی در مورد دیگر تیم ها شود؟ به فرض مثال در بازی میان پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان آیا گزارشگر باید بگوید که این بازی میان پرسپولیس ایران و سپاهان اصفهان در جریان است؟

چرا بعد دهه ها فعالیت، مسئولین این باشگاه تازه به این نتیجه رسیدند که با توجه به گستردگی هواداران خود در سطح ایران به پرسپولیس ایران تبدیل شوند؟ پاسخ این سوال فقط در یک جمله خلاصه می شود: ” ظهور تراکتور در سطح اول فوتبال ایران و شکستن هیمنه دردانه های وزارت ورزش و برخی دولتی ها “. با صعود تیم تراکتور به سطح اول فوتبال کشور طی یک دهه گذشته تمامی معادلات فوتبالی در عرصه این ورزش جذاب تغییر کرد.

به طوریکه تراکتور با محبوبیت خاص خود در میان هواداران تورک زبان خود در اقصی نقاط کشور توانست دوگانه استقلال و پرسپولیس را که بیش از چند دهه بر فوتبال کشور حاکم بود، در هم شکسته و فصلی جدید در عرصه فوتبال ایران رقم بزند. با تغییرات صورت گرفته در مدیریت باشگاه طی یک سال گذشته و واگذاری به بخش خصوصی، مدیریت جدید تصمیم به تغییر عنوان باشگاه گرفته و پسوند “سازی” و ” تبریز” را از نام باشگاه حذف کرد تا هواداران این تیم در تمام نقاط کشور قرابت متناسبی میان خود و باشگاه محبوبشان احساس نمایند.

با تغییرات صورت گرفته در طی دهه گذشته در تیم تراکتور، حال باشگاه رقیب که از امتیازات مختلف دولتی، رسانه ای و … در طی دهه های گذشته برخوردار بوده است، سعی دارد تا از تغییرات صورت گرفته از سوی رقیب قدرتمند خود الگوبرداری کند. اما به نظر می رسد که ذهنیت تمامیت خواهانه ای که در این باشگاه و حامیان دولتی آن که همواره سعی کرده اند این تیم را نماینده فوتبال ایران در تمامی عرصه ها قالب کنند و نمونه آن در کُری فوتبالی که هواداران تراکتور با بردن پرچم ژاپن به آن اقدام کرده بودند و این جریان تمامیت خواه با فریاد وامصیبتای خود این تیم را نماینده ایران و اقدام عادی هواداران تراکتور را که یک کُری فوتبالی معمول بود، به وطن فروشی تعبیر کرد.

حال همان جریان تمامیت خواه سعی کرده است تا دوباره با استفاده از امکانات و پشتیبانی های صورت گرفته، همان ذهنیت نمایندگی فوتبال ایران را با افزودن پسوند ایران به نام پرسپولیس برای این تیم تثبیت کند. در حالیکه نکته ظریفی در پس این اقدام وجود دارد که می تواند موجب غیریت سازی دیگر نمایندگان فوتبال ایران شود.

برای کسانی که سال ها با امکانات بیت المال، حمایت های داوران، و … برای خود اعتبار کسب کرده اند و با ظهور رقیب قدرتمند خود دست و پای خود را به قدری گم کرده اند که از تبعات اقدامات خود نیز آگاه نیستند، زمان آن فرا رسیده است که با واقعیت های موجود در عرصه فوتبال کشور روبرو شوند و بدانند که پرسپولیس و استقلال امروز در شهرها و استان هایی که خود نماینده ای در فوتبال ایران ندارند، شاید هوادار داشته باشد اما در مناطق تورک نشین ایران با وجود تراکتور قدرتمند، کمتر کسی برای این دو تیم سوت و کف خواهد زد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: