https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1944
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰:۱۱

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: پرونده واردات ۵۴۰ دستگاه اتومبیل مدل بالا، بدهی مالیاتی ۵۰۰ میلیارد ریالی را روی دست دستگاه مالیاتی استان گذاشته است.

حسن کوماسی -مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی- در دیدار با بازرس کل استان، گفت: در ۵ ماه نخست سال، درآمدهای مالیاتی استان ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که عمده این افزایش بدون فشار بر مؤدیان موجود، محصول مقابله جدی با فرار مالیاتی با استفاده از ابزار تراکنش های بانکی و وصول معوقات مالیاتی است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ظرفیت های قانونی بسیار از جمله مواد ۱۶۱ و ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم و امکان قانونی رصد و بررسی تراکنش های بانکی برای شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی، بر لزوم همکاری دستگاه های نظارتی، قضایی و انتظامی استان برای تسهیل امر وصول مالیات و مسدود ساختن راه های فرار مالیاتی تاکید کرد.

وی افزود: پرونده واردات ۵۴۰ دستگاه اتومبیل مدل بالا که از طریق کارت بازرگانی یک روستایی در ارومیه صورت گرفته است یکی از پرونده های قابل توجه فرار مالیاتی است که بدهی مالیاتی ۵۰۰ میلیارد ریالی را روی دست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گذاشته است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به صدور بی رویه کارت های بازرگانی در مناطق مرزی استان افزود: موضوع دریافت مالیات ارزش افزوده و علی الحساب به ماخذ ارز دولتی از وارد کنندگانی که از کارت دیگران استفاده می کنند، باعث تشدید دلالی ها وبه تبع آن افزایش معوقه های مالیاتی در این حوزه برای استان خواهد شد.

کوماسی برای کاهش آثار منفی این موضوع، بر لزوم دریافت مالیات علی الحساب از وارد کنندگان بر اساس نرخ ارز نیمایی یا سنایی تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی جهت سرعت بخشیدن به روند مطالبه حقوق مالیاتی دولت به ویژه در زمینه وصول معوقات ناشی از کارت های بازرگانی اجاره ای در استان با کمک و همراهی سایر دستگاه ها تاکید کرد.

وی در ادامه خواستار تقویت همکاری تمامی دستگاه ها به ویژه گمرک، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی با اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی شد.

کوماسی به موضوع کارتخوان پزشکان نیز اشاره ای کرد و خاطرنشان ساخت: ثبت این کارتخوان در سامانه سازمان امور مالیاتی روی مالیات ۸۵ تا ۹۰ درصد پزشکان تاثیر خاصی نخواهد گذاشت.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: