https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2029
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ساختمان دیالیز خیرساز بیمارستان طالقانی ارومیه در زیربنای ۳ هزار متر مربع احداث می شود که قابلیت افزایش به بیش از ۴ هزار متر مربع را نیز داشته و انتظار داریم این پروژه ظرف یک سال و نیم آینده به افتتاح برسد.

به گزارش آدلین نیوز، دکتر جواد آقازاده -رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی- در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خیّر ساز ساختمان یکصد تختخوابی دیالیز در مرکز آموزشی و درمانی آیت ا… طالقانی ارومیه گفت: متاسفانه استان در بحث دیالیز دارای کمبودهای عدیده ای است که خیرین نقش مهمی در حل این مشکلات دارند.

وی افزود: یکی از برنامه های وزارت بهداشت، راه اندازی واحدهای دیالیز توسط بخش خصوصی بود به عبارت دیگر هم به ما اجازه نمی دادند که واحدهای دیالیز را راه اندازی کنیم و هم خیّرین به این امر رویکرد مثبتی نداشتند و به همین دلیل دو سالی استان از راه اندازی این واحد ها بی نصیب ماند.

این مقام مسئول از احداث مراکز دیالیز بیماران کلیوی در برخی شهرستان ها از جمله ماکو و پیرانشهر توسط خیرین خبر داد و گفت: با افتتاح مراکز دیالیز بیماران کلیوی در سایر شهرستان های استان شاهد کاهش مسافرت به ارومیه و کاهش هزینه خواهیم بود که امید است این امر نیز با کمک خیرین محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: برخی از واحدهای دیالیزی استان ۴ شیفته کار کرده و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آنها، قدمت بسیار بالایی دارند و همکاران زحمتکش ما در بخشهای دیالیز با فداکاری در حال انجام وظیفه هستند.

دکتر آقازاده ادامه داد: طی هماهنگی های به عمل آمده با مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی که از چند ماه پیش، جلسات کارشناسی این پروژه انجام گرفت و امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم، این پروژه در زیربنای ۳ هزار متر مربع احداث می شود که قابلیت افزایش به بیش از ۴ هزار متر مربع نیز می باشد و انتظار داریم این پروژه ظرف یک سال و نیم آینده به افتتاح برسد.

وی تاکید کرد: هر کاری که در تامین زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان استان انجام گرفته بر اساس نقشه راه و اینکه ما کجا هستیم و به کجا باید برسیم بوده است و این نقشه راه بر مبنای واقعیت های موجود انجام گرفته است و ایده آل گرایانه نبود.

گفتنی است ساختمان مرکز جدید دیالیز بیمارستان طالقانی ارومیه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و زیربنای سه هزار متر مربع در ۳ طبقه و با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به همت خیرین احداث می شود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: