https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2087
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: از جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان غربی، ٢ میلیون و ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش آدلین نیوز، نادر نانبخش -مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی- در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بر اساس برآورد اولیه حدود پنج درصد جمعیت این استان که چیزی حدود ۱۶۳ هزار نفر را شامل می شود، تحت پوشش بیمه اجباری سلامت قرار می‌گیرند، گفت: تا کنون ۱۳ هزار نفر برای ثبت‌نام اولیه به این بیمه مراجعه کرده اند که آزمون وسع بر اساس دهک‌بندی این افراد در حال انجام است.

وی اضافه کرد: طرح بیمه پایه اجباری سلامت با هدف تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد بیمه در جامعه اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ۶۲ دفتر پیشخوان طرف قرارداد در استان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی اظهار داشت: طرح بیمه پایه اجباری سلامت بر اساس ارزیابی وُسع از آبان‌ماه سال جاری اجرایی شده و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه افراد سه دهک پایین جامعه توسط دولت ادامه داد: حق بیمه دهک چهارم نیز به صورت ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود اشخاص پرداخت می‌شود و افراد متقاضی بقیه دهک ها میبایست با پرداخت حق بیمه کامل سالیانه به ازای هر نفر، ۵ میلیون و ۸۰۸ هزار ریال تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و دفترچه دریافت نمایند.

وی تاکید کرد: رتبه‌بندی و دهک‌بندی افراد نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بیمه سلامت دخالتی در این خصوص نداشته و ندارد.

نانبخش با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: ٢ میلیون و ۱۰ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان بوده و تبادل الکترونیکی اسناد بستری در ۲۳ بیمارستان دولتی- دانشگاهی استان انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای خدمت تبادل الکترونیکی اسناد بستری در استان افزود: از ۲۴ بیمارستان دولتی – دانشگاهی تبادل اسناد پزشکی در ۲۳ بیمارستان به صورت الکترونیکی انجام می شودو تنها بیمارستان امام خمینی ارومیه به جهت تغییر در برنامه HIS بیمارستان وارد این سامانه نشده و براساس هماهنگی های انجام شده این بیمارستان نیز از اول دی ماه وارد این سامانه شده و انتقال اسناد خود را به شیوه الکترونیکی به اداره کل بیمه سلامت استان ارسال می نماید.

نانبخش با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در ۷ شهرستان استان خاطر نشان کرد: این طرح در تمامی شهرستانهای شمال استان به جز خوی اجرا شده همچنین در جنوب استان نیز در شهرستانهای نقده و بوکان درحال اجرا می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه برای اولین بار این طرح در نقده اجرا شد، ادامه داد: قرارداد اجرای نسخه نویسی الکترونیکی توسط ۱۵۹ پزشک ، داروساز، مرکز آزمایشگاهی و رادیولوژی در استان انجام می شود.

نانبخش با اشاره به مزایا و معایب اجرای این طرح اظهار کرد: کاهش بروز خطای دارو خوانی ناشی از بدخطی پزشک از مزایای این طرح بوده از طرفی نیز طولانی شدن فرایند انتظار مراجعه کننده ناشی از نداشتن آموزش و تبحر کافی در داروخانه ها و قطعی اینترنت از معایب این طرح است.

این مقام مسئول با اشاره به پوشش ۶۱ درصدی در استان، تصریح کرد: ۳۵۰۰ نفر بیمار خاص نیز در استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند که از بین این تعداد، بیماران MS بیشترین فراوانی تحت پوشش بیماران خاص را تشکیل می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به آغاز ثبت نام سراسری طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از ۱۵ آبان ماه به مدت ۶ ماه تصریح کرد: از زمان اجرای طرح تا کنون بالغ بر ۸۰۰ دفترچه بیمه که بیمه شونده خود اقدام به پرداخت کامل حق سرانه کرده صادر شده است.

وی با اشاره به پرداخت بدهی این بیمه به بیمارستانها و موسسات وابسته دولتی – دانشگاهی مورد تعهد در استان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد بدهی مرداد ماه در سال جاری و از بابت اسناد سال ۹۸ به بیمارستانهای دولتی – دانشگاهی طرف قرارداد پرداخت شده است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: