https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2105
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۴:۳۲

ناحیه صنعتی تازه شهر سلماس با حضور معاون وزیر صنعت معدن تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کلنگ زنی شد. 

به گزارش آدلین نیوز، عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی تازه شهر سلماس با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، فرماندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی آغاز شد.

ناحیه صنعتی تازه شهر در زمینی به مساحت ٢۵ هکتار راه اندازی می شود و برای تجهیز زیرساخت های آن، ١۵٠ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

این ناحیه صنعتی قابلیت راه اندازی ۵٠ واحد تولیدی را دارد و زمینه اشتغال مناسبی را برای جوانان منطقه فراهم می کند.

واحدهای فعال در زمینه برق و الکترونیک، نساجی، صنایع غذایی، سلولزی، فلزی، شیمیایی، کانی غیرفلزی، واحدهای کارگاهی و خدماتی، تصفیه خانه فاضلاب و امکانات زیربنایی در این ناحیه مستقر می شوند.

زمین ناحیه صنعتی تازه شهر به نام شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌ غربی است و امکانات زیربنایی آن از جمله آب، تأمین شده و مابقی امکانات نیز در سریع ترین زمان ممکن تأمین می‌شود.

از یک هزار و ۲۸۴ واحد به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌ غربی، هم اکنون ۸۵۵ واحد فعال است که بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کانی های غیرفلزی فعالیت می‌کنند.

این واحدها در زمینی به مساحت ۴۴۸ هکتار به بهره برداری رسیده و برای راه اندازی آنها ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

۲۲ هزار و ۵۲۴ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌ غربی دارد.

تازه شهر با ۱۰ هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری شهر سلماس قرار دارد.

آذربایجان‌ غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم ‌برخوردار کشور به شمار می رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای صنعتی و تولیدی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌ است.

۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان‌ غربی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی بوده و ۲ هزار و ۲۰ قرارداد واگذاری زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده است.

در حال حاضر ۲۵ واحد از ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی این استان در مساحت بیش از ۶۵۰ هکتار فعال بوده و بنگاه های تولیدی در آنها مشغول تولید محصولات مختلف هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و هیأت همراه همچنین با حضور در شهرک صنعتی سلماس، از اراضی و امکانات زیربنایی این شهرک نیز بازدید کردند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: