https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2359
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۷:۲۸

پس از ۱۷ سال توقیف، پای فیلم سینمایی «مارمولک» به طور رسمی به شبکه نمایش خانگی باز می شود.

به گزارش آدلین نیوز، فیلم سینمایی مارمولک ساخته کمال تبریزی در سال ۱۳۸۲ است که ۴ سال پیش طی مصاحبه ای که با روزنامه قانون داشت، از مخالفت حسن روحانی -دبیر وقت شورای امنیت ملی- خبر داده و گفته بود: مارمولک در دولت اصلاحات ساخته شد که در آن زمان فضای کار بسیار متفاوت‌تر از قبل و بعد از آن دوره بود.

کمال تبریزی در این مصاحبه گفته بود: سلیقه شخصی آدم‌ها می گوید که فیلمی باید اکران یا نباید اکران شود. من و آقای روحانی با هم «مارمولک» را در شورای عالی امنیت ملی دیدیم آقای روحانی با «مارمولک» مخالف بود و علناً گفت که فیلم باید توقیف و با شماها هم برخورد شود.

رضا جودی تهیه کننده سینما در مصاحبه با خبر آنلاین به دیداری که رهبر معظم انقلاب ۲۴ آبان ۱۳۹۷ با جمعی از تهیه کنندگان و کارگردانان داشتند اشاره کرد.

این تهیه کننده سینما به نظر حضرت آقا درباره تولید آثار هنری با محتوای طنز اشاره کرده و اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند این شوخی ها مشکلی ندارد و باید باشد. شوخی خوب است فقط نباید به توهین و هزل کشیده شده و موجب بی احترامی به کسی شود.

اما همه اینها یک طرف و طرف دیگر آنکه فیلم سینمایی «مارمولک» اولین پنجشنبه سال ۹۹ توسط سامانه های VOD منتشر خواهد شد.

این اولین انتشار رسمی فیلم پس از پایین کشیدن مارمولک از پرده سینماها در سال ۸۲ است.

بعد از توقیف «مارمولک» نسخه DVD این اثر ابتدا در دوبی منتشر و نسخه ای با زیر نویس انگلیسی که بارها توسط شبکه های ماهواره ای پخش شده است.

منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم، در سال ۹۳ نسخه ای را برای دریافت پروانه نمایش خانگی به ارشاد ارائه داد و قصد داشت آن را منتشر کند اما مدیران وقت ارشاد با این درخواست موافقت نکردند و سرانجام نسخه مشکوکی با کیفیت تصویری بالا با بسته بندی رسمی و هولوگرام؛ گرافیک بسیار ضعیف و DVD غیر اصلی و فاقد منو در سال ۱۳۹۴ به صورت محدود در بازار نمایش خانگی عرضه شد؛ نسخه ای که هم اکنون در فضای اینترنتی هم مشاهده می شود.

حال این پرسش مطرح می شود و آن اینکه چرا و چگونه پس از گذشت ۱۷ سال از توقیف یک اثر سینمایی و در حالیکه تقریباً همه ایرانیان به طرق مختلف این فیلم را تماشا کردند، همان فیلم مجوز پخش می گیرد!؟

مارمولک که همان مارمولک است اما این به آن معنا نیست که برخوردهای سلیقه ای با آثار فرهنگی باعث سوق دادن و تشویق غیر مستقیم ایرانیان به تماشای شبکه های ماهواره ای و تغذیه فکری، روحی و روانی آنها توسط معاندین نظام می شود؟

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: