https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2474
۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

۷ تیر مصادف است با شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق امام خمینی(ره)، اما در این بین دکتر بهشتی مانند خورشیدی بود که در بین دیگر ستارگان آسمان منوّر انقلاب اسلامی، تلألو و پرتو افشانی می کرد.

فاطمه علیزاده – سردبیر

حضرت امام(ره) هرگز جملاتی که بعد از شهادت آیت ا… بهشتی در مورد ایشان بکار برد را در مورد هیچ یک از یاران انقلابیش بکار نبرده اند. جملاتی مانند «بهشتی یک ملت بود» و یا «بهشتی مظلوم زیست، مظلوم رفت و خار چشم دشمنان اسلام بود». آری این جملات فقط لایق بهشتی بود و بهشتی لایق بهشت.

اینکه بهشتی یک ملت بود یعنی بهشتی به اندازه یک ملت در به ثمر نشستن انقلاب و بارور شدن آن سهم داشت چرا که بهشتی در سالهای تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، منشأ و مرکز تصمیم سازی و تصمیم گیری کانون انقلاب در داخل کشور و همچنین موجب اتحاد و همدلی نیروهای انقلاب در آن سالهای حساس بود و در عین حال در همان سالهای شکل گیری انقلاب، متفکر و نگارنده شالوده و بنیان جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های اسلامی و قرآنی حضرت امام(ره) نیز بوده و همچنین به عنوان رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی در کنار دیگر اعضای مجلس، قانونی مبتنی بر فرامین دین مبین اسلام و حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) را تدوین کردند.

و اما اینکه «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید»، معنی آن این است که بهشتی در زمان حیاتش آنچنانکه شایسته وی باشد قدرش دانسته نشد و نه تنها ارج و قربی که سزاوار او باشد را بر وی ننهادند بلکه برخی از مسئولان آن زمان مانند بنی صدر، آشکارا با بهشتی و اندیشه های والای او به دشمنی برخاستند و منافقین ضد دین نیز برای همراهی با بنی صدر از هیچ خدعه و نیرنگی فروگذار نکردند تا جایی که در شعارهایی، بهشتی را قاتل آیت ا… طالقانی معرفی کردند. این در حالیست که آن روزها معمار انقلاب، عزادار ابوذر زمان بود و ارتحال ابوذر زمان(آیت ا… طالقانی) برایشان دردناک می نمود و تهمت های منافقین کور دل، شهادت آیت ا… طالقانی را بر حضرت امام(ره)، جانسوزتر می کرد.

اما بهشتی حقیقتاً خار چشم دشمنان انقلاب بود و در واقع خمینی کبیر(ره)، جان کلام را در مورد ایشان به درستی بکار بردند چرا که شهید بهشتی حامی سر سخت نظریه ولایت و نیز نظریه پرداز و تدوین گر قانون جزای اسلامی در حکومتی مبتنی بر قوانین دینی یعنی جمهوری اسلامی ایران بود.

آری خود دکتر بهشتی همیشه این کلام زیبا بر زبانش جاری بود که «من تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی کاذب منافقانه ترجیح می دهم». به طور حتم این برخورد صادقانه بر مذاق رانت خواران، زیاده خواهان و فرصت طلبان تلخ می نمود و اما این برخورد توأم با صدق و حقیقت، بی هیچ شک و شبهه ای، شیرینی خاصی هم داشت و حلاوت حاصل از این برخورد کریمانه به کام مستضعفان و افراد بی پناه می نشست و این چنین بود که در قاموس بهشتی، رانت خواری و آقازادگی مجالی برای جولان نمی یافت.

دکتر بهشتی در همان ابتدای انقلاب از طرف حضرت امام(ره) به عنوان اولین رئیس قوه قضائیه انتخاب شد در حالیکه خرابی ها و بیدادگری های زمان طاغوت را سر و سامان می داد در عین حال به مبارزه با تفکرات افراطی لیبرالی و همچنین سوسیالیستی در مورد اسلام و عدالت اسلامی کمر همت بست.

مبنای عدالت و دادگری، حق است و عدالت و دادگستری همانا احقاق حقوق مردم ستمدیده و مستضعف از دست رانت خواران و ویژه خواران می باشد و صد البته نماد عدالت، مولای والای عدالت و دادگستری یعنی حضرت علی(ع) است و اگر مردی چون دکتر بهشتی در قضاوت به علی(ع) اقتدا کند همچون مولایش در مقابل شیرینی کاذب منافقانه تسلیم نمی شود و دنیا و مادیات نمی تواند او را فریب دهد و به حلاوت بعد از قضاوت عادلانه مورد سفارش اسلام و ائمه اطهار(علیهم السلام) که همانا آرامش و طُمَأنینه و راحتی وجدان و ادای راستین تکلیف الهی است می اندیشد.

دشمن در اندیشه خود فکر می کرد که با شهادت دکتر بهشتی می تواند تفکر بهشتی را که برخاسته از قوانین مُتقن و متین دینی و تفکر اسلامی بود را خاموش کند و تفکر طاغوتی و لیبرالی را در جامعه اسلامی ایران جایگزین سازد اما زهی خیال باطل که در همان زمان نیز بعد از شهادت دکتر بهشتی، مردم بپا خاسته و در جواب این ددمنشی منافقانه شعار سر دادند که «دشمن در چه فکریه، ایران پر از بهشتیه».

آری به یُمن تفکر علوی حضرت امام خمینی(ره) و به لطف تدابیر حسینی حضرت امام خامنه ای(مدّ ظله العالی)، نهال حق طلبی و حق خواهی که توسط شهید بهشتی در جامعه ریشه دوانیده بود اکنون در دل مردم به یک درخت تناور و شجره طیبه تبدیل گشته است.

مردم، خواهان گسترش عدالت و حق مساوات در جامعه هستند و بعد از تغییرات حکیمانه و عالمانه ای که از جانب رهبر معظم انقلاب در هسته مرکزی قوه قضائیه به وجود آمد، دوباره امیدها در دل مردم جوانه زد و مردم به مبارزه همه جانبه و بی امان با پدیده آقازادگی و رانت خواری امیدوار شدند و بر نهادینه شدن مبارزه با فساد و ویژه خواری در ادارات دولتی توسط قوه قضائیه با همراهی مجلس یازدهم که برخاسته از متن مردم مستضعف و ستمدیده است، دل بسته اند.

نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم، مبنا را بر شفاف سازی و مبارزه با فساد گذاشته و هم قسم شده اند که این شفاف سازی و مبارزه را از درون خود مجلس شورای اسلامی شروع کنند و اینگونه شد که مجلس، جایگاه اصلی خود یعنی در رأس همه امور بودن را دوباره به دست می آورد.

قرار گرفتن این ید بیضا در کنار عصای موسای انقلاب یعنی اینکه سُکّاندار، هر دو مُعجز را یکجا دارد و دیگر، فاسدان و تبهکاران و مافیای اقتصادی ان شاءا… مجالی برای گریز از مجاری قانونی نخواهند داشت.

در سالگرد شهادت تدوین گر جزای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی برای رئیس قوه قضائیه و تمامی اعضای این قوه، آرزوی موفقیت کرده و امیداوریم همچنان فرامین و منویّات رهبر معظم انقلاب را نصب العین و سر لوحه اقدامات خویش در مبارزه با فساد و تباهی قرار دهند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: