https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3167
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

مدیر بانک صنعت و معدن آذربایجان غربی گفت: آذربایجان ‌غربی با توجه به ظرفیت‌های منطقه، قابلیت توسعه بخش صنعت و گسترش صادرات محصولات صنعتی به کشورهای هم‌جوار را داشته و صنایع پایین‌دستی و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بخش نیرو از صنایع دارای مزیت این استان می باشند.

به گزارش پایگاه خبری آدلین نیوز، کامران نوجوان -مدیر بانک صنعت و معدن آذربایجان غربی- در خصوص وضعیت صنایع آذربایجان غربی، نحوه حمایت بانک صنعت و معدن از واحدهای تولیدی و برنامه های آتی این مدیریت در راستای بهبود شاخص های عملکردی، گفتگویی انجام داد که در ادامه می آید:

۱-در راستای تحقق شعار سال”تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” چه برنامه هایی دارید؟

حمایت حداکثری از تولید، پشتیبانی عملی از تولید کنندگان و کارآفرینان و رفع موانع و مشکلات اداری و کاهش بروکراسی سرلوحه تمامی فعالیت های این مدیریت است.

۲-مهمترین سیاست ها و استراتژی های شعبه در سال ۱۴۰۰ چیست؟

تعامل و هماهنگی سازنده با مدیران و مسؤلان سازمان های آذربایجان غربی به جهت هم افزایی در حمایت، پشتیبانی و رفع موانع بخش تولید، شناسایی، بازاریابی، حفظ و جلب اعتماد مشتریان وفادار، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با اولویت واحدهای دانش بنیان و صادرات محور به ویژه صنایع تبدیلی، تامین منابع جهت تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی و همچنین واحدهای نیمه فعال، احیاء واحدهای راکد، تلاش حداکثری برای وصول مطالبات معوق، فروش و واگذاری اموال مازاد تملیکی، بهره مندی مشتریان از خدمات بانکداری دیجیتال و توانمند سازی نیروی انسانی از اهم سیاست های مدیریت استانی آذربایجان غربی است.

۳-مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۹۹ چه بوده است و چه میزان درتحقق برنامه های سال گذشته موفق بوده اید، دلایل موفقیتتان چه بوده است؟

بهبود و رشد شاخص های عملکرد؛ به طوریکه منجر به کاهش ۱/۱۳ درصدی ریسک عملیاتی نسبت به سال ۹۸ شده در همین دوره سپرده ها ۲/۶۹ درصد و اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه ها ۷/۷۹ درصد،کارمزدها ۵/۴۰۵ درصد، وصولی ها ۵/۲۷ درصد و پرداخت تسهیلات ۴۴ درصد، نسبت به پایان سال ۹۸ رشد داشته است.

۴-با توجه به مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا چه اقدامات و راهکارهایی برای حمایت از تولیدکنندگان استان خود دارید؟

تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا موجب افزایش نرخ مواد اولیه مانند اقلام فولادی، پتروشیمی و قطعات مختلف گردیده است لذا به همان میزان سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز افزایش یافته است لذا با برنامه ریزی صورت گرفته و با حمایت مدیریت ارشد بانک و تلاش همکاران از تمامی ظرفیتهای موجود از جمله افزایش سپرده های چهارگانه و وصول مطالبات معوق همچنین فروش و واگذاری اموال تملیکی مازاد، منابع لازم جهت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فراهم گردیده که با ارزیابی و اعتبارسنجی سریع توام با دقت در اختیار واحدهای استان قرار گرفته است.

همچنین در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا، بانک صنعت و معدن در استان آذربایجان غربی اقدام به ارائه خدمات مالی با قید فوریت به واحدهای تولید کننده محصولات بهداشتی و پزشکی مرتبط نموده و در این مدت نسبت به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال و پذیرش سرمایه ثابت به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال برای واحدهای مذکور نموده است.

۵-پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانک در سال۱۴۰۰، برای اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابک سازی سازمان، چه اقداماتی را مؤثر می دانید؟

توانمند سازی نیروی انسانی ،گردش شغلی و تاکید بر آموزش مستمر همچنین ایجاد فضای تبادل دانش و تجارب در جلسات و هم اندیشی های روزانه و مشارکت تمامی همکاران در ارائه پیشنهادات کاری در هم افزایی و چابک سازی بسیار موثر بوده که نتایج آن در بهبود شاخص ها عملکردی تحقق می یابد.

۶-برای اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما صورت گرفته است؟

به منظور حمایت همه جانبه از صنعتگران، معدن کاران و کارآفرینان و همچنین به منظور ایجاد زیر ساخت‌های بانکداری دیجیتال و تسهیل در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان، خدمات و محصولات سامانه پات (پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات)، سدف (سامانه دیجیتال فرایندی)، هدف (همراه دیجیتال فرایندی) و ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانکی) راه اندازی شده وآموزش و مشاوره های لازم در این خصوص قابل ارایه است .

۷-از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می کنید؟

توسعه و تنوع سبد خدمات، جلب اعتماد مشتریان از طریق ارائه خدمات به صورت شفاف و رفتار صادقانه از جمله راهکارهای این مقوله است.

۸-وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟

استان آذربایجان غربی طی سالیان طولانی گذشته یکی از مناطق کم برخوردار در حوزه صنعتی بوده و بهره چندانی از این بخش نداشته است سالهای اخیر با حمایت و تشویق سرمایه گذاران روند توسعه صنعتی و تولیدی در این استان نیز سرعت گرفته و امروزه با محوریت صنایع کوچک گام های بلندی برداشته شده است.

آذربایجان غربی یکی از قطب های کشاورزی کشور بوده و صنایع تبدیلی مرتبط در توسعه استان نقش مهمی داشته که علاوه بر تامین نیازهای داخلی سهم خوبی در بخش صادرات و ارزآوری دارند.

آذربایجان غربی همچنین دارای منابع غنی معدنی بوده که از نظر تعداد معادن رتبه ۶ و از لحاظ تنوع رتبه ۳ کشور را دارد، علیرغم این موضوع از نظر اکتشاف و بهره برداری از آنها نسبت به سایر استان ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و توجه ویژه به این بخش می تواند کمک شایانی به توسعه صنعتی استان نماید.

آذربایجان غربی با توجه به برخورداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی و همجواری با ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان و نزدیکی به کشور ارمنستان به عنوان یک مزیت رقابتی در صادرات محصولات صنعتی، معدنی و تجاری، پتانسیل تبدیل شدن به یک استان صنعتی را دارد.

یکی دیگر از پتانسیل های موجود آذربایجان غربی وجود منطقه آزاد می باشد که توجه بیشتر به این موضوع و تشویق بیشتر سرمایه گذران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در این منطقه نیز موجب توسعه صنعتی استان خواهد شد.

بانک صنعت و معدن نیز با توجه به رسالت وجودی خود و نظر به توانایی های بالقوه خود می تواند در راستای حمایت از صنایع راهبردی و پیشران از طریق ارائه خدمات مالی و مشاوره ای به این شرکت ها موجبات شکوفایی بیشتر واحدها در زمینه توسعه صنعتی آذربایجان غربی گردد.

۹-برای وصول مطالبات چه برنامه و راهکاری دارید؟

برنامه های وصول مطالبات در چند بخش به شرح ذیل صورت می گیرد:

تخصیص بهینه منابع جدید از طریق ارزیابی دقیق و اعتبارسنجی مشتریان بعنوان برنامه اصلی جهت وصول به موقع مطالبات همچنین جلوگیری از ایجاد مطالبات معوق، پیگیری اداری و مذاکره و ارتباط مستمر با مشتریان به صورت منظم در دستور کار روزانه قرار دارد.

البته با توجه به شرایط اقتصادی که ناشی از جنگ اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه و در عین حال شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم حمایت دستگاههای اجرایی از واحدهای تولیدی، این مدیریت نیز به تبعیت از سیاستهای حاکمیتی به منظور حفظ اشتغال و رونق تولید، درک منطقی، کارشناسی و عارضه یابی در خصوص واحدهای مشکل دار از ظرفیت های موجود از جمله دستورالعمل های ابلاغی، استفاده از اختیارات ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای تعیین تکلیف و تسهیل شرایط وصول مطالبات معوق بهره می گیرد.

در مواردی که مشتری علیرغم مساعدتها و تعاملات بدون ارائه دلیل منطقی از بازپرداخت تسهبلات امتناع ورزد به ناچار از راهکارهای قانونی از طریق مراجع قضایی و ثبتی در خصوص وثایق خارج از طرح و شناسایی سایر اموال بدهکاران البته با ملاحظات “عدم توقف تولید”صورت می گیرد.

۱۰-چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟برای افزایش کارمزدها چه راهکارهایی دارید؟

تنوع سبد خدمات از جمله استفاده از پرداخت تسهیلات در قالب خرید دین، همچنین پرداخت تسهیلات صرفاً از طریق گشایش اعتبار اسنادی ریالی و تشویق مشتریان جهت استفاده از خدمات ارزی در دستور کار قراردارد که موجب تحقق۱۰۰ درصدی برنامه کارمزدهای دریافتی در سال جاری گردیده است اگرچه قانع به آن نیستیم و اهداف بالاتری مدنظر می باشد که با تلاش جمعی محقق می گردد.

۱۱-با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب، تعامل شما با ستاد بانک چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟

شرایط تورمی و افزایش نرخ مواد اولیه، موجب افزایش مبالغ سرمایه گذاری و سرمایه در گردش بخش تولید گردیده است و همین موضوع باعث افزایش میزان تسهیلات درخواستی مشتریان شده است لذا با توجه به افزایش سطح اختیارات تسریع در اخذ تصمیم موجب رضایت مشتریان خواهد شد، همچنین در مواردی نیز که خارج از اختیارات استان می باشند در اسرع وقت گزارش مربوطه جهت اخذ تصمیم به ارکان اعتباری بانک ارجاع می گردد که با همکاری شایسته و با تعامل بسیار سازنده با همکاران ستاد بانک در کوتاهترین زمان ممکن مصوبات لازم اخذ می گردد به طوریکه افزایش سطح اختیارات و تعامل بسیار سازنده موجود موجبات رشد شاخصهای عملیاتی در استان گردیده است.

۱۲-تعامل شما با مقامات ارشد استانی نظیر(استانداری، وزارت اموراقتصادی و دارائی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟

ارتباط بسیار خوبی با مقامات استانی برقرار گردیده است و موجب هم افزایی در توسعه و رونق بخش تولید در استان گردیده و در نتیجه این تعامل بخش قابل توجهی از مطالبات معوق بانک وصول شده که مجدداً در اختیار واحدهای تولیدی فعال استان قرار گرفته و بخشی دیگر از مطالبات نیز در راستای حفظ اشتغال و عدم توقف تولید، تعین تکلیف گردیده است که موجبات احیاء و فعال شدن تعداد زیادی از طرحهای راکد گردیده است.

۱۳-به نظر شما نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست؟ برنامه شما برای افزایش سطح مهارت و دانش کارکنان مجموعه خود و فرآیند جانشین پروری چیست؟

بدون شک، کارایی نیروی انسانی نقش اصلی و اساسی در فعالیت بانک دارد لذا افزایش سطح کارایی ارتباط مستقیم با بهبود فعالیت های بانک داشته و در این راستا ضمن افزایش آموزش و تقویت توانایی همکاران از طریق شرکت در دوره های آموزشی ضمن خدمت و انتقال تجارب و تبادل دانش به صورت تیمی در بین همکاران ، گردش شغلی و مشارکت تمامی پرسنل در تمامی فرایندها صورت می گیرد به طوریکه اداره امور با خرد جمعی به انجام می رسد.

۱۴-روش های شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همکارانتان در جهت بهبود فعالیت های شعبه چیست؟

پیشنهادات و ایده های همکاران با رعایت ضوابط و مقررات جاری به صورت روزانه و مستمر در اخذ تصمیمات لحاظ می گردد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: