https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3198
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از بهره مندی ۸۶ درصدی روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی خبر داد.

لطیف خوش سیرت -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی- در گفتگو با خبرنگار آدلین نیوز با بیان مطلب فوق در ادامه اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت های دولتی و قانونی، اعتبارات خوبی برای تامین آب شرب مناطق روستایی اختصاص یافته که در اثر این توجهات، درصد بهره مندی روستاهای آذربایجان غربی از متوسط کشوری سه درصد بیشتر است.

وی با اعلام اینکه علیرغم کوهستانی و صعب العبور بودن برخی مناطق روستایی آذربایجان غربی، خدمات رسانی به این مناطق با سرعت در حال انجام است، افزود: تا سال ۱۴۰۲ و طی برنامه زمان بندی شده و عقد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از محل اعتبارات محرومیت زدایی با آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی، درصد بهره مندی از آب شرب به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های افتتاح شده شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در دهه فجر ۱۴۰۰ تصریح کرد: با بهره برداری از ۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۱۰ کیلومتر خط انتقال مشکل افت فشار و کمبود آب ۳۰ هزار خانوار حاشیه شهر ارومیه مرتفع می شود.

خوش سیرت بیان داشت: همزمان با این طرح ها، با بهره برداری از دو مخزن ۵ هزار مترمکعبی در منطقه بهداری ارومیه، مشکل افت فشار آب مشترکان این منطقه نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این مخازن ظرفیت مخازن ذخیره آب در ارومیه به ۱۱۷ هزار متر مکعب افزایش می یابد افزود: نیاز شهر ارومیه به مخازن ذخیره آب ۲۰۳ هزار مترمکعب است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده، ۳۵ هزار مترمکعب مخزن وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به ادامه روند احداث مخازن آب در سال ۱۴۰۲ خاطر نشان ساخت: تا پایان سال ۱۴۰۲ به سطح استاندارد از نظر مخازن ذخیره آب در ارومیه خواهیم رسید.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: