https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3454
۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان خرید تضمینی گندم طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته، ۴۲ درصد افزایش یافت و آذربایجان غربی برای اولین بار به رتبه ۵ کشوری در تولید گندم دست پیدا کرد.

به گزارش آدلین نیوز به نقل از افتخار آذربایجان، خسرو شهبازی -رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با اعلام مطلب فوق افزود: با پیش بینی برداشت بیش از ۹۰۰ هزار تُن گندم در استان، رکورد خرید تضمینی گندم از مزارع آذربایجان غربی با خرید ۶۴۳ هزار تن شکسته شد.

وی در ادامه گفت: از مجموع گندم برداشت شده در استان، تاکنون ۶۴۳ هزار تُن از کشاورزان توسط مراکز به صورت تضمینی خریداری شده که این مقدار نیز طی هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده و از نظر کیفیت در حد بسیار مطلوب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رکورد بیشترین خرید تضمینی گندم آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۵ و خرید ۶۳۲ هزار تُن گندم است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تداوم فعالیت مراکز خرید استان، رکورد خرید تضمینی گندم نیز بیشتر از این میزان بوده و این روند در روزهای آتی در حال افزایش است.

شهبازی با بیان اینکه افزایش تولید گندم، دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است، گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده، ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان در سال جاری خریداری شده که این روند همچنان ادامه دارد و این امر موجب شده که عملاً ایران در تولید این کالای استراتژیک به خودکفایی کامل برسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: سیاست‌های حمایتی دولت مردمی در تولید و خرید تضمینی گندم، منجر به خودکفایی در تولید نان، کاهش وابستگی به صادرات و افزایش ضریب امنیت غذایی کشور شد و وعده رییس جمهور در خودکفایی گندم تحقق یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: امسال ۶۸ مرکز خرید گندم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان دایر شده و ساعت کار خرید در این مراکز هم از هشت صبح تا هشت غروب است.

شهبازی با بیان اینکه امسال ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت گندم قرار دارد، تصریح کرد: ۱۰۴ هزار هکتار از مزارع استان به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم امسال در مقایسه با سال قبل نیز تا کنون ۴۲ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: سال گذشته ۶۷۳ هزار تن گندم در استان تولید و ۴۵۰ هزار تن از این محصول خریداری شد.

پ
برچسب ها:
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: