https://adlinnews.ir

شناسه خبر :460
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز سال تحصیلی در دبیرستان البرز، خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما می‌توانید دوران شکوهمند علمی ایران را احیا کنید و در نوآوری علمی پیشتاز باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز شنبه ۳ مهرماه همزمان با آغار سال تحصیلی با حضور در دبیرستان البرز با بیان اینکه آغاز بهار، نوروز است که با طراوت طبیعت جهان شاد و خرم می‌شود و آغاز سال تحصیلی هم، مهر است و مهر طراوت دانش است، در جمع دانش آموزان، گفت: وقتی شما با عشق و شادی به مدرسه و کلاس درس پای می‌نهید و با رضایت و امید برمی‌گردید، بی‌تردید آینده‌ای روشن در انتظار شماست.

وی ادامه داد: مدرسه خانه دوم همه ماست و شخصیت انسان پس از خانواده در این محیط شکل می‌گیرد و اینجاست که آینده شما رقم می‌خورد و سعادت آینده شما فراهم می‌شود. کسب علم و دانش امری مقدس است که مورد تاکید پیامبر اسلام (ص) بوده است که فرموده‌اند: «ز گهواره تا گور دانش بجوی».

جنتی گفت: کشور ما در طول سه دهه گذشته شاهد پیشرفت‌های علمی شگفت انگیزی بوده که معلول تلاش معلمان و مربیان و دانش آموزان سخت‌کوش بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به دانش آموزان حاضر تاکید کرد: شما فرزندان آینده ساز ایران هستید. سرزمینی کهن و تاریخی که مردمانش در طول هزارهای گذشته به دانش دوستی و دانش جویی شهرت داشته اند. همانطور که حضرت پیامبر (ص) خطاب به سلمان فارسی فرموده‌اند: «اگر دانش در ثریا باشد، مردمانی از ایران به آن دست می‌یابند».

وی ادامه داد: شما وارثان برحق دانشمندان، مشاهیر و نخبگان بزرگ ایران هستید. ستارگان درخشانی مثل ابوریحان بیرونی، زکریای رازیف بوعلی سینا و شاعران و ادیبان نامداری همچون سعدی و حافظ و فردوسی و مولانا و وارث هنرمندان و معماران این سرزمین که آثارشان در دنیا زبانزد همگان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به دانش آموزان گفت: شما می‌توانید دوران شکوهمند علمی ایران را احیا کنید و در نوآوری علمی پیشتاز باشید.

جنتی ادامه داد: امسال ١٣ و نیم میلیون دانش آموز به ١٠۶ هزار مدرسه در کشور می‌روند و جمهوری اسلامی ایران اهتمام جدی به امر آموزش فرزندان خود دارد و حتی کلاس‌های ٢ تا ٣ نفره در دورترین نقاط کشور برپا کرده تا همه آحاد ملت بتوانند از دانش استفاده کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز نیروهای متخصص جهان در سطح جهان نمونه‌اند و در پزشکی و علوم انسانی و سایر علوم. و تعداد مهندسان ایرانی نسبت به جمعیت آن در دنیا بیش از همه است.

وی گفت: دانش آموزان ما در المپیادها افتخارات زیادی آفریده‌اند و مجتمع البرز هم از آغاز تا امروز ستارگان درخشانی را در علم و دانش تحویل جامعه داده است.

جنتی تاکید کرد: تفاوت ما با دیگران در این است که در کنار علم و دانش و فراگیری آن به اخلاق و تذهیب نفس هم می‌پردازیم. همانطور که پیامبر برای نشر اخلاق مبعوث شدند. و رسالت اصلی کتاب قرآن هم تزکیه و تذهیب نفس و سپس آموختن دانش بود.

وی با بیان چند توصیه خطاب به دانش آموزان ادامه داد: هیچ چیزی جای مطالعه کتاب را نمی‌گیرد. وقتی کتاب مورد علاقه خود را مطالعه می‌کنید، به کُنه دانش و عمق مفاهیم آن پی می‌برید و آموخته‌ها ملکه ذهن شما می‌شود.

جنتی تصریح کرد: امروز تحولات شگرفی را در دنیای مجازی می‌بینیم. دنیای بسیار وسیعی در برابر همه ما گشوده شده است که راه را برای کسب علم و دانش بشر فراهم ساخته اما استفاده بهینه از این امکان مهم بسیار با اهمیت است.

وی افزود: اگر در روزگاری ما فقط در چهارچوب کتابخانه‌های اطراف خود می‌توانستیم به کتاب مورد نیاز خود دست یابیم، امروز در فضای مجازی به بزرگترین کتابخانه‌های دنیا می‌توانیم دسترسی داشته باشیم. اما مهم نحوه استفاده از آن است و این وظیفه به عهده معلمان و مربیان است که دانش آموزان را بتوانند بیشترین بهره را ببرند.

جنتی گفت: مدسه نقطه دوستی‌هاست و شخصیت انسان در آن شکل می‌گیرد و باید بیش از پیش از وجود خود مراقبت کنید و مواظب روح و جسم خود باشید.

وی تاکید کرد: فروتنی و رعایت نظم و وفای به عهد و خوش اخلاقی و راستگویی و صداقت را باید در اینجا تمرین کنیم تا معرفت ما افزون شود چون دانش عاری از معرفت ارزشی ندارد و از این طریق می‌توان از گزند ناملایمان روزگار مصون ماند.

بر پایه همین گزارش، صبح امروز، سوم مهر ماه سال جاری همزمان با آغاز سال تحصیلی، زنگ دبیرستان البرز را علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا درآورد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: