https://adlinnews.ir

شناسه خبر :608
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

اظهارات زیادی در مورد تاثیر جویدن آدامس بر کل بدن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان عمل فیزیکی جویدن موجب افزایش بزاق دهان می شود که مزایای زیادی از ان نشات می گیرد. مطالعات بالینی نشان می دهد جویدن آدامس بدون قند به مدت ۲۰ دقیقه بعد از خوردن غذا مانع از پوسیدگی دندان می شود. البته این بدین معنا نیست که جویدن آدامس می تواند جایگزین مسواک و نخ دندان شود.

همچنین طبق یافته های مطالعاتی، جویدن آدامس برای مغز بسیار پرفایده است. اثبات شده است که جویدن آدامس موجب افزایش سطح هوشیاری، واکنش سریع و افزایش سرعت رمزگشایی از اطلاعات جدید در مغز می شود.

محققان توصیه می کنند برای بهبود روند هضم و گوارش بهتر است قبل یا بعد از هر وعده غذایی آدامس حاوی زایلیتول جویده شود. طبق گزارشات، افزایش بزاق دهان موجب افزایش تولید اسید در معده شده و در نتیجه غذا آسان تر هضم می شود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: