https://adlinnews.ir

شناسه خبر :685
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

گرگان – مسئول امداد و نجات هلال احمر شهرستان گرگان مه گرفتگی ارتفاعات توسکستان را دلیل اصلی گم شدن دو کوهنورد گرگانی دانست و از چهار شبانه روز تلاش برای پیدا کردن آنها خبر داد.

سید طه میرصادقی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات پیدا شدن دو کوهنورد گرگانی پرداخت و اظهار کرد: پس از چهار شبانه روز و نزدیک به ۹۰ ساعت جستجو در نهایت ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح سه شنبه، دو کوهنورد گرگانی که از عصر جمعه در ارتفاعات توسکستان گم شده بودند در منطقه ترنه توسکستان پیدا شدند.

وی در رابطه با وضعیت این دو کوهنورد گفت: این دو کوهنورد در حالی پیدا شدند که یکی از آنها از ناحیه پا دچار پیچ خوردگی و تاول شده بود و فرد دیگر در سلامتی به سر می‌برد.

مسئول امداد و نجات هلال احمر شهرستان گرگان افزود: در این چهار روز بیش از ۴۰ نقطه شامل پرتگاه‌ها، دهنه باغشاه، قرن آباد و … مورد جستجوی زمینی و هوایی قرار گرفت.

میرصادقی در رابطه با چگونگی گم شدن دو کوهنورد یادآور شد: این دو نفر از گروه جدا شده و به دلیل مه گرفتگی منطقه و نبود دید کافی مسیر را گم کرده بودند و لازم است از تمام کوهنوردانی که به شکل گروهی اقدام به کوهنوردی می‌کنند درخواست کنم به هیچ وجه از گروه جدا نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در این چهار روز ۱۴۴ نجاتگر، ۳۶ تیم عملیاتی، ۱۵ تیم کوهنوردی، یک فروند هلی کوپتر، دو قلاده سگ و … حضور داشتند همچنین هیئت‌های اتومبیلرانی و کوهنوردی شهرستان گرگان هم ما را در این عملیات یاری کردند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: