https://adlinnews.ir

شناسه خبر :758
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند و ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان شاهد اعزام ۲ میلیون نفر زائر ایرانی به عراق باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید محمدی با بیان اینکه چند سالی است که مردم استقبال خوبی برای شرکت در مراسم اربعین در عراق انجام داده‌اند و سال به سال این استقبال گسترده‌تر شده،گفت: در طی سال‌های گذشته ستاد اربعین در کشور تشکیل شده و این ستاد با توجه به تجربیات گذشته خود از اواخر اسفندماه ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این ستاد از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده و مسئولیت سازماندهی اعزام زائران بر عهده سازمان حج و زیارت است، خاطرنشان کرد: در این ستاد کمیته‌هایی مانند بهداشت و درمان ،اسکان و….نیز ایجاد شده که مسئولیت آن بر عهده دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط است.

این مسئول در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هرساله شاهد ازدحام بسیار زیاد زائران در مرزها بودیم و این باعث آزار و اذیت برای خود آنها می‌شد و ممکن بود آنها ساعت‌ها و حتی روزها در پشت مرز معطل بمانند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین تمام کسانی که قصد شرکت در مراسم اربعین در عراق را دارند حتماً باید در سایت سماح ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه تمام پرداخت‌ها از جمله پرداخت هزینه گذرنامه، بیمه و درمان به صورت اینترنتی انجام می‌شود، افزود: هزینه ویزا در سال جاری برای سفر به عراق ۴۰ دلار در نظر گرفته شده است.

محمدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند و ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان شاهد اعزام ۲ میلیون نفر زائر ایرانی به عراق باشیم، خاطرنشان کرد: هرچه به ایام محرم و اربعین نزدیک‌تر می‌شویم میزان ثبت‌نام‌ها شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه گذرنامه زائران باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تصریح کرد: زیارت اربعین یک حرکت معنوی است و مسئولان امر جدا از وظیفه تشکیلاتی خود با عشق به امام حسین (ع) و با تمام وجود تلاش می‌کنند تسهیلات مناسبی را برای زائران فراهم کنند.

این مسئول در سازمان حج و زیارت که در مصاحبه با برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو سخن می گفت، افزود: توصیه اکید ما این است که زائران حتماً در سایت سماح ثبت‌نام کنند تا با خیال راحت‌تر بتوانند ویزا بگیرند ،این سفر را انجام دهند و در دام افراد غیرمجاز و کلاهبردار نیفتند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: