https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2871
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی طرح تجهیز ۶۱ هزار هکتار از شبکه های آبیاری تحت فشار در غرب و شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش آدلین نیوز، اکبر کرامتی -رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه آبیاری تحت فشار شبکه آبیاری و زهکشی شمال غرب کشور در شهرستان پلدشت اظهار کرد: طرح آبیاری تحت فشار اراضی شمال غرب کشور با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی از طرح های زیربنایی در شمال غرب کشور است که با اتمام این طرح، ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری تجت فشار تجهیز می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این طرح به کشاورزان و مدیر طرح تحویل شده که با تامین آب از دستگاه های ذی ربط و حل مشکلات دیگر روند پیش تحویل اراضی ادامه خواهد داشت.

کرامتی اضافه کرد: این طرح برای بهره‌برداری کامل به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اقدامات لازم به منظور تامین اعتبار در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه اولویت بندی جهت تکمیل و بهره برداری از بخش های نیمه تمام طرح لازم و ضروری است، افزود: در راستای احیای اراضی کشاورزی دشت آق چای شهرستان های چایپاره و پلدشت بیش از ۲ هزار و ۵۷۴ هکتار از این اراضی تحت پوشش این طرح بوده است.

کرامتی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ هکتار از این اراضی به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده که این طرح ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین آب توسط دستگاه مجری، تحویل کشاورزان خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی شمال غرب کشور در شهرستانهای ماکو، پلدشت و چایپاره به صورت موقت تحویل کشاورزان و بهره برداران منطقه شده است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره برداری سریع و صحیح از این اراضی به منظور رفع تداخلات اراضی کشاورزی و حل مشکلات حقوقی این اراضی به صورت خارج از نوبت در کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی مطرح و تعیین تکلیف می شود.

وی افزود: ضروری است کشاورزی منطقه با تحویل موقت اراضی نسبت به نگهداری، بازسازی و بهینه سازی تاسیسات و شبکه های موجود اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: توسعه کشت های متراکم گلخانه ای به عنوان اولین پیشران توسعه و ارتقای اجرای سیستم های نوین آبیاری نیز به عنوان مهمترین اولویت و دومین پیشران توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی با جدیت در دستور کار برنامه های اجرایی سازمان قرار دارد.

کرامتی با بیان اینکه نیازمند هم افزایی و تعامل بیشتر کشاورزان با کارشناسان سازمان در زمینه مدیریت مصرف آب کشاورزی در جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: اجرای طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی در آذربایجان غربی در راستای افزایش راندمان آبیاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، تثبیت جمعیت و ایجاد اشتغال موثر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارتقای درآمد و رفاه روستائیان صورت می‌گیرد.

وی عدم تامین به موقع منابع مالی را مهمترین مشکل در جهت پیشرفت اجرای طرح ها عنوان کرد و افزود: این امر باعث شده مشکلاتی در زمینه اجرای طرح های ایجاد و توسعه شبکه های آبیاری به وجود آید که پیگیر حل مشکلات مالی و حقوقی پیمانکاران هستیم تا در اسرع وقت مرتفع شوند.

وی همچنین تاکید کرد: تعاونی های تولیدی مستقر در منطقه جهت تحویل موقت اراضی موصوف به کشاورزان و ایجاد نظام های بهره برداری جهت بهره برداری صحیح و افزایش بهره وری آب در منطقه همت گمارند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: