https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3106
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲:۳۰

نماینده مردم ارومیه از تشکیل کمیته ویژه سیب به دستور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آدلین نیوز، دکتر وحید جلال زاده -نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی- با بیان اینکه مشکلات مربوط به تولید و بازاریابی سیب تولید شده در آذربایجان غربی به اطلاع وزیر جهاد کشاورزی رسیده است، گفت: طبق اعلام رسمی وزارت جهاد کشاورزی، کمیته‌ی ویژه ای در این راستا تشکیل و به این استان اعزام می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود این کمیته ویژه در یک اقدام ریشه‌ای در موضوعات اصلاح ارقام سیب تولیدی، فرآوری قیمت گذاری فروش داخلی، صادرات و بازاریابی تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

جلال زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این استان نقش موثری در تامین مواد غذایی و امنیت غذایی کشور دارد و کشاورزان آن با تحمل سختی‌های فراوان اجازه نداده‌اند تا چرخه اقتصاد کشاورزی کشور دچار خلل شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ تن سیب در آذربایجان غربی، گفت: اینکه همه ساله در فروش و صادرات سیب دچار مشکلاتی هستیم به هیچ وجه قابل قبول نیست که در همین راستا انتظار می‌رود دولت سیزدهم با روحیه جهادی خود دغدغه‌های کشاورزان را در این راستا، به صورت ریشه ای برطرف نماید.

وی در رابطه با دپوی سیب تولید شده در آذربایجان غربی در کنار جاده‌ها، اظهار داشت: نباید اجازه داد تا سرمایه ملی و دسترنج کشاورزان در کنار جاده‌ها نابود شود.

این نماینده مردم ارومیه در مجلس ضمن قدردانی از اقدام به موقع وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان غربی، بیان کرد: راه حل مسئله سیب ارومیه فراتر تصمیمات مقطعی و مسکن مانند است.

وی از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا در خصوص مباحث قیمت گذاری، فرآوری، بسته بندی، فروش داخلی، صادرات، بازار شب عید  و ترویج و اصلاح ارقام سیب موجود در استان اقدام اساسی را آغاز کند.

جلال زاده با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی دپو شده است که باید سریعاً راه چاره‌ای برای آن پیدا کرد، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی ضمن تخصیص تسهیلات بانکی و پرداخت یارانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی استراتژی اولویت دار و رفع موانع ایجاد شده برای صادرات محصولات کشاورزی از تعهد سپاری ارزی، تجهیز و تکمیل ناوگان حمل و نقل با اولویت کامیون‌های یخچال‌دار جاده ای  را فراهم نماید.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تقویت دیپلماسی اقتصادی را ضروری دانسته و گفت: باید در زمینه بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب سریعاً اقدامات علمی و عملی آغاز شود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: