https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2585
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با انجام پایش صنایع در استان، ۳۷۰ واحد آلاینده اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آدلین نیوز به نقل از ارومیه فوری، مهران نظری اظهار داشت: امسال با انجام ۲ هزار و ۸۰۰ پایش صنایع در آذربایجان غربی، ۳۷۰ واحد آلاینده اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند.

وی افزود: سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان غربی بطور مستمر فعالیت می کنند که امکان پایش یک هزار و ۲۰۰ واحد وجود دارد و ۵۰ درصد از این واحدها در شهرستان ارومیه قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به انجام پایش‌های سه ماه یک‌بار کارشناسان تصریح کرد: در این پایش ها فاضلاب، صوت و میزان آلایندگی هوا و خاک و همچنین اقدامات خود اظهاری واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار می گیرد.

نظری ادامه داد: بررسی‌ها نشان می دهد صنایع فعال در این استان از سطح شهر دور هستند و تاثیر چندانی بر میزان آلودگی ندارند، ولی دود ناشی از گرمایش خانگی و دود خارج شده از اگزوز خودرو ها تاثیر زیادی دارد.

وی با تاکید بر برخورد شدید با عاملان ایجاد آلودگی ناشی از سوزاندن زباله و لاستیک خودرو ها، خاطرنشان کرد: ریزگردها، پسماندهای بخش کشاورزی و صنعت و دود حاصل از تردد خودروهای فرسوده و غیراستاندارد از تهدیدات محیط زیست در آذربایجان غربی هستند که نیازمند توجه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: با هدف سنجش آلاینده ها و کمک به کاهش سطح آلایندگی آنها، سطح کیفی تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی در استان ارتقا داده شده و با ایجاد تحول در ساختار بکارگیری نیروی انسانی، کارشناسان متخصص در حوزه های آب، خاک و هوا فعال شده اند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: