https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2714
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

رییس جمهور گفت: با ورود اولین محموله واکسن کرونا، واکسیناسیون طی روزهای آینده و بر اساس اولویت هایی که وزارت بهداشت تعیین کرده، آغاز می شود.

به گزارش آدلین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه دستگاه ها برای پیشبرد طرح واکسیناسیون در کشور آماده اند و در این چارچوب، کادر درمان، سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای در اولویت دریافت واکسن هستند.

رییس جمهور اظهار داشت: با ورود بخش های دیگری از واکسن های خریداری شده، تا قبل از عید به طور قابل ملاحظه ای در کشور واکسیناسیون انجام می گیرد.

کرونا هشداری برای همه مردم است

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کرونا پیر و جوان نمی شناسد،رعایت دقیق تر و گسترده تر دستورالعمل های بهداشتی را ضروری خواند و گفت: در این ایام شاهد بودیم آقایان میناوند و انصاریان؛ از ورزشکاران و فوتبالیست‌های معروف کشورمان، در اثر این پاندومی به رحمت خدا رفتند و این هشداری برای همه مردم است.

رییس جمهور افزود: مجموع شرایط کشور به گونه‌ای است که می‌توانیم امیدوار باشیم اگر همه با هم همکاری کنیم جلوی موج چهارم این پاندومی را بگیریم. کاهش ترددها، تجمع ها و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی ضروری است.

آمار عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی نگران کننده است

دکتر روحانی کاهش آمار رعایت کنندگان دستورالعمل های بهداشتی از ۸۱ درصد به ۷۵ درصد را نگران کننده خواند و گفت: هر چه میزان رعایت پروتکل ها‌ کاهش پیدا کند، باید انتظار داشت که در هفته های بعد از آن، شاهد افزایش آمار ابتلا و فوتی ها باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه ۳ موضوع مهم درباره پاندمی کرونا وجود دارد، افزود: مسأله اول پیشگیری است که خوشبختانه امروز در دنیا اتفاق نظر نسبتاً قاطعی درباره راهکارهای آن یعنی استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و پرهیز از اجتماعات و دورهمی‌ها وجود دارد.

دکتر روحانی اظهار داشت: موضوع دوم درمان بیماری است که تا کنون درمان قطعی و مؤثری برای این بیماری به دست نیامده است و مسأله سوم واکسیناسیون و ایجاد ایمنی جمعی از طریق آن است که سازمان جهانی بهداشت بخاطر شرایط خاص پاندمی کرونا مجوزی اضطراری برای استفاده از تعدادی واکسن را صادر کرده است، اما با این حال تا رسیدن به سطح قابل قبولی از واکسیناسیون مسیری طولانی باقی مانده است.

رییس جمهور تصریح کرد: حتی اگر همه امکانات فراهم باشد و تعداد کافی واکسن تولید شده باشد باز هم دو مرحله واکسیناسیون نزدیک به ۸ میلیارد نفر جمعیت جهان یا حداقل واکسیناسیون ۶۰ درصد از این جمعیت زمان زیادی را می‌طلبد.

همه دستگاه ها برای واکسیناسیون عمومی آماده هستند

دکتر روحانی با اشاره به ورود اولین محموله واکسن به کشور، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها خودشان را برای واکسیناسیون عمومی آماده کردند و واکسیناسیون از همین هفته، مصادف با دهه مبارک فجر و جشن ملی ملت ایران با اولویت کادر درمان آغاز می‌شود و لازم است از مسئولین وزارت بهداشت و به ویژه وزیر محترم بهداشت و همه کسانی که برای تهیه واکسن زحمت کشیدند، تشکر کنیم.

واکسن های تولید داخل تا قبل از پایان بهار به مرحله استفاده می رسند

رییس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه واکسن‌های در حال ساخت داخلی( پاستور، رازی و برکت) نیز تا قبل از پایان فصل بهار سال بعد به مرحله استفاده برسند، گفت: حتی اگر تعداد کافی واکسن در دسترس باشد، باید بدانیم که واکسیناسیون گسترده زمان زیادی را می‌طلبد و حتی پس از واکسیناسیون عمومی نیز از آنجا که اثربخشی هیچ کدام از واکسن‌ها صد در صد نیست، ضرورت دارد، پروتکل‌های بهداشتی با دقت کامل اجرا شوند و از همه رسانه‌ها می‌خواهم که همچنان مردم را به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه کنند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: