https://adlinnews.ir

شناسه خبر :273
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

لئوناردو دی کاپریو یک بار دیگر و این بار با همراهی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به نابودی اقیانوس‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، بازیگر مشهور فیلم «تایتانیک» که مرگی دردناک در اقیانوس منجمد را تجربه کرد، همه تلاشش را برای حفظ اقیانوس‌ها خرج می‌کند.

دی کاپریو دیروز پنجشنبه در کنفرانس اقیانوس‌ها در دپارتمان کشوری بار دیگر نسبت به تهدید اقیانوس‌ها با از بین رفتن اکوسیستم دریاها هشدار داد.

دی کاپریو که برای معرفی فیلم مستندش در واشنگتن حضور داشت با شرکت در این کنفرانس گفت: همه این چیزها اقیانوس‌ها را به لبه نابودی می‌کشاند و آنها را به عنوان یک منبع بی‌پایان و جایی برای انباشت زباله‌ها تبدیل می‌کند.

2209987-min

دی کاپریو در این مراسم ابزاری آنلاین را برای ردیابی ماهیگیری تجاری معرفی کرد. وی با همکاری «دیده‌بان ماهیگیری جهانی» که گروهی غیرانتفاعی حامی اقیانوس‌ها هستند این ابزار را خلق کرده است و دراین باره گفت: این ابزار آنلاین به شهروندان، روزنامه‌نگاران و دولت اجازه می‌دهد تا صید بی‌رویه و یا برداشت غیرقانونی از آب‌ها را دنبال کنند. دی کاپریو همچنین از اعلام اوباما برای اعلام سواحل نیوانگلند به عنوان یک میراث ملی دریایی تقدیر کرد که شامل حفاظت از هزاران مایل سواحل اقیانوسی می شود.

وی گفت: این همان رهبری جسورانه‌ای است که به آن نیاز داریم.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این برنامه با اشاره به صحنه‌های دریایی فیلم‌های دی‌کاپریو گفت: همه چیز از یک کوه یخ شروع شد.

وی در عین حال درباره آثار محیط زیستی غیرداستانی دی کاپریو که کمتر شناخته شده‌اند نیز عنوان کرد که مستند جدیدی به نام «پیش از سیل» نیز از جمله آنهاست. این فیلم مستند همین هفته در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

جان کری گفت: ما قادر هستیم به هم ملحق شویم و برای محیط زیست تلاش کنیم. او در عین حال از دی کاپریو به عنوان فعالی متعهد یاد کرد و حضور این برنده اسکار روی این صحنه را فرصت مغتنمی برای حمایت از منابع طبیعی خواند.

این نشست که با عنوان کنفرانس «اقیانوس ما» برگزار شد، برای مقابله با ماهیگیری غیرقانونی و آسیب‌های دریایی تشکیل شده است و امروز (جمعه) نیز ادامه دارد.

در آغاز این کنفرانس باراک اوباما اولین میراث ملی دریایی را در اقیانوس آتلانتیک معرفی کرد. این منطقه شامل بیش از ۴۹۰۰ مایل اکوسیسم دریایی می شود که حدود ۱۳۰ مایل آن در کیپ کد واقع است.

در این کنفرانس دی کاپریو به تپه‌های دریایی استرالیا نیز اشاره کرد و گفت امسال این بخش آسیب زیادی دیده است و در حالی که قبلا شامل ۹۶۵ کیلومتر بود اکنون این میزان بسیار کاهش یافته است.

او به تاثیر گرمایش زمین بر جزایر کوچک نیز اشاره کرد و گفت اخیرا به پالائو رفته و با رهبران کریباتی دیدار کرده که دو جزیره بسیار کوچک در پاسیفیک جنوبی هستند که از همین حالا در حال به زیر آب رفتن هستند. او گفت بسیاری از خانه‌ها رها شده‌اند چون امکان می‌رود هر لحظه آب همه سطح جزیره را فرا بگیرد. مردم این دو جزیره که به جزایر فیجی تعلق دارند از همین حالا شروع به ترک خانه‌هایشان و مهاجرت کرده‌اند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: