https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3028
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود ۱۵ هزار و ۲۰۰ تُن آلبالو از سطح تقریبی یک هزار و ۶۵۰ هکتار باغات سطح کشت این محصول در آذربایجان غربی برداشت شود.

به گزارش آدلین نیوز، جلال بوتراب -سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- با بیان این مطلب در ادامه افزود: درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سطح آذربایجان غربی قرار گرفته‌اند و ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند.

سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: از مجموع یک هزار و ۶۵۰ هکتار از باغات بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارند، شهرستان خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستان‌های آذربایجان غربی نیز در سطح کمتری نسبت به دو شهرستان مذکور عمل کشت و برداشت آلبالو انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی آذربایجان غربی در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود، اظهار داشت: عمده مصرف محصول آلبالو بیشتر در صنایع تبدیلی بوده و همچنین در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت نیز کاربرد دارد.

بوتراب خاطر نشان ساخت: با توجه به کیفیت بالای آلبالوی آذربایجان غربی، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به استان‌ها و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، آذربایجان غربی حدوداً دارای ۱۲۰ هزار هکتار اراضی باغی است که میوه‌های سیب، انواع میوه‌های هسته دار و انواع انگور، گلابی، گیلاس و سایر میوه ها در آنها کشت می شود.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: