https://adlinnews.ir

شناسه خبر :764
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بابیان اینکه ۷۰ درصد موقوفات خراسان شمالی در حوزه محرم و صفر است، گفت: در این زمینه دومین استان در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید جواد رئوف سید نژاد بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به وجود پنج هزار و ۳۸۶ موقوفه و بیش از ۱۰ هزار رقبه، اظهار کرد: ۷۰ درصد موقوفات خراسان شمالی در حوزه محرم و صفر است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در خصوص تعداد زیادی از این موقوفات وجود دارد، عنوان کرد: ۶۶ درصد موقوفات در خراسان شمالی سند ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۷۲ سند موقوفات و ۹۹ سند تک‌برگی صادرشده است.

وی از اعتبارات ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی برای کمک به ۵۴ بقعه و ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی برای کمک به ۶۰۰ مسجد استان از محل اعتبارات سفر رهبری خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اعتبارات تملکی این اداره کل به مبلغ هفت میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال برای مساجد و بقاع، عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، دو هزار و ۴۰۰ مترمربع بقاع متبرکه توسعه و احداث‌شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد بابیان اینکه بیش از دو هزار مترمربع از موقوفات نیز تعمیر و مرمت‌شده است، افزود: برنامه عمرانی در اکثر بقاع متبرکه استان، متوقف است و موقوفات نیاز به تعمیر و ساخت‌وساز دارد.

وی اظهار کرد: به‌منظور تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری در موقوفات، زمین‌های موقوفه به‌صورت مشارکتی ساخت‌وساز و زمین‌های کشاورزی نیز برای کشت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی برگزاری طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، اکمال دین نبوی و… را ازجمله برنامه‌ها و کارهای فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برشمرد

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: