https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1059
۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۷۹ هزار واحد مسکونی مقاوم شده است.

به گزارش آدلین نیوز، محمود بدلی با اعلام مطلب فوق در ادامه افزود: صاحبان حدود ۱۰۴ هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی برای مقاوم سازی به بنیاد مسکن مراجعه کرده اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد بیش از ۹۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۴ حدود ۷۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی افزود: از نظر این نهاد هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می‌شود و نیازمند مقاوم سازی است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم می‌شود تا تمام واحدهای موجود زیر پوشش قرار گیرد.

بدلی گفت: تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن های روستایی به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

به گفته وی روستائیانی که قصد ندارند از این تسهیلات استفاده کنند هم می‌توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

محمود بدلی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: