https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1241
۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های نو، مجوز ۱۷ نیروگاه خورشیدی با ۷۴.۵ مگاوات صادر شده که ۵ نیروگاه با ظرفیت ۴۶ مگاوات در حال احداث است.

به گزارش آدلین نیوز، اکبر حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر در ادامه گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۶۰ مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۱ درصد مشترکان برق استان خانگی، ۳.۵ درصد عمومی (ادارات، مراکز دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها)، ۲.۷ درصد مشترکان کشاورزی، ۰.۵ درصد صنعتی و ۱۳ درصد مشترکان تجاری  هستند.

وی اظهار داشت: سالانه ۴ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت مصرف برق استان است که از این مقدار، ۸۱ درصد مشترکان خانگی، ۴۰ درصد برق استان را مصرف می کنند ۱۱ درصد مصرف توسط مشترکان عمومی، ۲۲.۵ مصرف سالانه برق توسط بخش کشاورزی است که البته بیشترین مصرف بخش کشاورزی ۳۳ درصد مصرف در زمان پیک مصرف (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) است ضمن اینکه ۱۸ درصد مصرف برق استان توسط بخش صنعت، ۸.۵ درصد توسط بخش تجاری و نزدیک به ۲.۱ درصد مصرف توسط معابر شهری انجام می گیرد.

این مقام مسئول افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۹.۸ خانوارهای روستایی از نعمت برق بهره‌مند هستند بطوریکه تا به امروز ۲۸۱۲ روستای استان برق‌دار است و از این تعداد، تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان حتی روستاهای نقاط دور افتاده همانند نقاط مرزی و پاسگاه‌های صفر مرزی برق‌دار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی ابراز داشت: ۱۱ روستای زیر ۱۰ خانوار استان نیز تا هفته دولت از نعمت برق بهره‌مند خواهد شد و ۹ روستای زیر ۵ خانوار باقی‌مانده نیز با برنامه‌ریزی به برق دسترسی خواهندیافت.

وی خاطر تصریح کرد: برای احداث شبکه ها تولید و انتقال زحمات زیادی کشیده می شود و برای گذر از پیک بار تابستان، نیازمند همراهی همه مشترکان هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه متوسط مصرف برق در استان به ازای هر خانوار ۱۶۲ کیلووات در ماه یا ۳۳۰ کیلووات در دوره است گفت: این ارقام با توجه به میانگین کشوری که ۲۵۴ کیلووات در ماه و اینکه استان ما استانی سردسیری است رقم معقولی به شمار می رود.

وی با اعلام این نکته که تمام ماموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند افزود: با محاسبه تمام مشترکان، متوسط مصرف برق در استان ۳۲۶ کیلووات در هر ماه است ضمن اینکه بیشترین مصرف در استان، مربوط به شهرستان ارومیه و سپس شهرهای شمالی استان و کمترین مصرف مربوط به چالدران و تکاب است.

حسن بگلو اعلام کرد: تعداد مشترکان برق استان در اواخر سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن، ۲.۶ درصد افزایش یافته است و در میزان مصرف نیز بنا به اعلام وزارت نیرو، مصرف برق در کشور ۴.۹ درصد رشد داشته است بنابراین ضروری است مشترکان در ساعات پیک مصرف به ویژه طی ۶۰ روز گرم سال همکاری لازم را با این شرکت داشته و زمان مصرف خود را به ساعت غیر پیک انتقال دهند تا تمام هموطنان به این نعمت دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در فصل گرما، مصرف بیشتر در بخش خانگی افزایش پیدا می کند و برای این منظور برای کاهش مصرف برنامه‌هایی تدارک دیده شده و با توجه اینکه استان منطقه غیر گرمسیری است، ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه مصرف استاندارد هر مشترک در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر مشترکان از میزان مصرف استاندارد بالاتر بروند به عنوان مشترک پرمصرف شناخته می شوند و اگر مشترکی نسبت به سال گذشته از این میزان مصرف کاهش داشته باشد، تشویق و به ازای هر کیلووات ۵۲۴ ریال پاداش دریافت خواهد کرد.

حسن بگلو بیان داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در سال گذشته، بحث تغییر ساعت ادارات و دستگاه‌های دولتی تغییری در کاهش مقدار مصرف انرژی ندارد بلکه با توجه به اینکه پیک مصرف برق در کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۶ خواهد بود، کاهش یک ساعتی کار بخش دولتی می‌تواند یک ساعت مصرف ساعت پیک را کاهش دهد به طوری که باری به میزان برق مصرفی یک شهر همچون اشنویه از سوی شبکه در زمان پیک برداشته خواهد شد ضمن اینکه سعی شده دستگاه‌های دولتی در زمان پیک مصرف خود را از طریق ژنراتورها تامین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی ضمن قدردانی و همراهی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و تشویق مردم به کاهش مصرف برق و استفاده از روش های نوین در پرداخت قبوض برق به جای روش های سنتی فیش های کاغذی تصریح کرد: سالیانه نزدیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن کاغذ برای ارائه قبوض کاغذی مصرف می شود که برای احترام به طبیعت و استفاده از خدمات غیرحضوری، شماره تلفن همراه نزدیک به ۷۰ درصد مشترکان دریافت و ثبت شده و برنامه های ما تغییر قبوض کاغذی به تلفن همراه یا تلفن ثابت است که راهکارهایی را مدنظر داریم.

وی اضافه کرد: امیدوارم با این اقدام شاهد کاهش هزینه‌ها یا الکترونیکی شدن هزینه مصرف برق و کمک به اقتصاد کشور باشیم همچنانکه بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می شود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده به ۲۸ خدمت رسیده است.

این مقام مسئول استانی همچنین با اشاره به استقبال شهروندان آذربایجان غربی برای احداث نیروگاه خورشیدی از تدوین طرح‌های جدید و تشویقی برای مشترکان خانگی برای احداث نیروگاه خورشیدی بر روی پشت‌بام‌هایشان خبر داد و افزود: شرکت توزیع برق، انرژی مازاد مشترکان احداث کننده نیروگاه خورشیدی خانگی را خریداری می کند و بر این اساس هر کیلووات برق تولیدی خانگی با قیمت ۹۰۰ تومان خریداری می شود در حالی که هم‌اکنون میانگین تعرفه‌های برق دریافتی از مشترکان با احتساب تمام عوارض‌ها ۹۰ تومان است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: