https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1977
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی از برگزاری دومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر این استان در ۱۰ محور و ۸ قالب مجزا خبر داد.

به گزارش آدلین نیوز، محمد مهرزاد صدقیانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آرایش رسانه‌ای دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی ایران بسیار پیچیده، متنوع و متکثر است و در چنین فضایی مسئولیت خبرنگاران و رسانه‌ها در پاسداشت آرمان‌های انقلاب بسیار سنگین و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: به فضل الهی تا کنون جامعه رسانه‌ای با وجود مشکلات فراوان صنفی توانسته است از حقوق ملی مردم و اهداف انقلاب دفاع کند اگرچه از سلایق مختلف در رسانه‌ها کنار یکدیگر جمع شده‌اند اما در راهبردهای بلندمدت توانسته‌اند به خوبی ایفای نقش کنند.

سرهنگ صدقیانی تصریح کرد: امروزه چگونگی تولید محتوا از مشکلات اساسی رسانه‌ها است و انتظار می‌رود در این زمینه گشایشی از سوی متولیان صورت گیرد تا رسانه‌ها در فضای بهتری به اصلی‌ترین رسالت خود که اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است بپردازند.

این مقام مسئول افزود: انتقاد سازنده رسانه‌ها از مسائل مختلف در دستگاه‌های گوناگون اجرایی منجر به شفافیت بیشتر و همواره سبب پویایی می‌شود و امید می‌رود همیشه فضای انتقاد سازنده رسانه‌ها برایشان فراهم آورده شود.

صدقیانی گفت: سازمان بسیج رسانه در آذربایجان غربی از سال ۹۲ راه‌اندازی شده و هم اکنون حدود ۵۵۰ نفر جامعه هدف آن بوده و اغلب اعضا نیز از جوانان هستند و بسیج رسانه در کنار سایر تشکل‌های صنفی این عزیزان برای رشد جایگاه رسانه در تلاش است.

رییس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی، تاثیرگذاری رسانه‌های بیگانه بر بانوان را قابل چشم پوشی ندانست و اظهار داشت: امروزه باید سواد رسانه‌ای را در بین اقشار مختلف ارتقا دهیم و این کار با ایفای نقش مستقیم رسانه‌ها قابل انجام است.

صدقیانی از عزم جدی سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی برای برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خبر داد و تصریح کرد: امسال این رویداد منسجم‌تر و اثرگذارتر از دور قبل در ۱۰ محور و ۸ قالب برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در آذربایجان غربی ۲۰۳ رسانه رسمی در حال فعالیت است و رتبه کمّی استان جایگاه ۱۳ کشوری است و  امسال دو کانون در استان ایجاد خواهد شد و همچنان که سال گذشته ۴۴ نفر از اصحاب رسانه و هنر در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد.

حمایت از رسانه های آذربایجان غربی با برگزاری جشنواره ابوذر

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: جشنواره ابوذر در کشور پنجمین مرحله برگزاری را طی می‌کند اما در استان دومین مرحله آن برگزار می‌شود با این حال نخستین حضور آذربایجان غربی در جشنواره کشوری ابوذر بسیار قدرتمند و آثار ارائه شده بسیار با کیفیت‌تر از بسیاری از استان‌ها بود.

دومین جشنواره ابوذر آذربایجان غربی – بسیج رسانه آذربایجان غربی

یوسف حقدوست تصریح کرد: حمایت از رسانه از مهم‌ترین اهداف جشنواره رسانه‌ای ابوذر است.

وی افزود: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها، کمک به توسعه فضای رسانه‌ای سالم با هدف توسعه پایدار، پاسداشت زحمات پیش‌کسوتان رسانه از جمله سایر اهداف جشنواره رسانه‌ای است.

حقدوست اظهار داشت: رسانه و گام دوم انقلاب، رسانه و دفاع مقدس، رسانه و دستاورد‌های انقلاب، رسانه و امنیت پایدار، رسانه و اقتصاد مقاومتی با محوریت رونق تولید، رسانه و آسیب‌های اجتماعی، رسانه و محرومیت زدایی، رسانه و اقشار بسیج، رسانه و حفظ محیط زیست با محوریت دریاچه ارومیه و رسانه و مسائل صنفی خبرنگاران از محورهای جشنواره رسانه‌ای ابوذر است و فعالان رسانه می‌توانند در این جشنواره در محورهایی چون تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس خبری و موشن گرافی تهیه و در بازه زمانی ۳۰ آبان ۹۷ تا یکم آبان ۹۸ در رسانه ها منتشر و تا ۱۵ آبان به دفتر سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی ارسال نمایند.

وی با بیان اینکه هر شرکت کننده مجاز به ارسال ۳ اثر در ۳ قالب و مجموعاً ۹ اثر است گفت: جوایز جشنواره شامل ۲۴ جایزه نقدی مجموعاً به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان جایزه ویژه و ۲۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای رسانه هایی که بیشتر آثار را منتشر نمایند در نظر گرفته شده است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: