https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2039
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: برای مقابله با تهدیدات و فشارهای بین المللی کشورهایی مانند آمریکا باید به تقویت دیپلماسی اقتصادی بپردازیم.

شهروز برزگر کلشانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی از سوی کشورمان، گفت: در گذشته همواره کارشناسان اعتقاد داشتند که از طریق مذاکرات سیاسی می توان به اهداف چند جانبه دست یافت اما امروزه ابعاد دیگر دیپلماسی مانند بعد اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حفظ منافع اقتصادی کشورها، در گرو گفتگوهای مستمر سیاسی – اقتصادی

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای حاکم بر جهان طوری تغییر کرده که کشورها برای حفظ منافع اقتصادی نیازمند گفتگوهای مستمر هستند، اظهار کرد: بر این اساس امروزه مشاهده می شود که مناسبات اقتصادی نیز در روابط سیاسی تاثیرگذار است و رشد و توسعه اقتصادی کشورها در پیشبرد اهداف بلندمدت آنها موثر است.

وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی نیازمند تقویت دیپلماسی اقتصادی است، ادامه داد: بنابراین می توان اذعان کرد کسب قدرت اقتصادی می تواند منجر به فتح بازارهای جهانی شود.

آمریکا فشارهای خود را از طریق اقتصاد اعمال می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امروزه کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا فشارهای بین‌المللی خود را از طریق تحریم‌های اقتصادی اعمال می کنند، تصریح کرد: بنابراین برای مقابله با تهدیدات و همچنین خنثی سازی آنها باید به تقویت دیپلماسی اقتصادی بپردازیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که امروزه دستگاه دیپلماسی کشورمان از معاونت اقتصادی برخوردار است که برای تقویت آن نیاز به توجه بیشتر مسئولان به این بخش است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جریان سفر به ارمنستان برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در دیدار با آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان همکاری در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: حضور ایران در مناسبات اقتصادی منطقه اتحادیه اوراسیا می تواند فرصت مناسبی برای تقویت مناسبات اقتصادی دو جانبه و همچنین همکاری و فعالیت اقتصادی در سطح منطقه‌ باشد.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: