https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3352
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۵۶

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت قریب به ۲۰ هزار تن آلبالو از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات استان خبر داد.

حکمت جعفری -سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- با اعلام این خبر در ادامه افزود: ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند.

جعفری تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار و ۳۳۵ هکتار از باغ‌های بارور آذربایجان غربی که زیر کشت آلبالو قرار دارند، شهرستان های خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستان های تابعه استان نیز در سطح کمتر کشت شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در آذربایجان غربی در صنایع تبدیلی مصرف و مابقی در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا، کمپوت و شربت کاربرد دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در آذربایجان غربی، به سایر نقاط کشور و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی حدوداً دارای ۱۲۲ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی نظیر سیب، هسته دارها، انواع انگور، گلابی، گیلاس و سایر میوه ها در این استان کشت می شود.

جعفری یاد آور شد: درختان آلبالو به غیر از شهرستان های ارومیه و خوی، اغلب به شکل حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سایر شهرستان های آذربایجان غربی قرار گرفته‌اند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: