https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2055
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲:۲۲

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: درآمد موقوفات استان در سال جاری ۷ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان است.

به گزارش آدلین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر آذربایجان غربی ۶ هزار و ۶۲۵ مورد موقوفه و ۳۸ هزار و ۶۴۲ رقبه دارد که در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسیده است.

وی، با اشاره به حضور ۴ ساله خود در منصب مدیرکلی اوقاف استان، افزود: طی ۴ سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان درآمد موقوفات غیرمتصرفی استان بوده و ما ۵۳ میلیارد تومان از این میزان را به مردم خدمات رسانی کرده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، مساحت موقوفات استان را ۵۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ۵۲۰ میلیون عرصه و اعیان موقوفات استان است.

حجت الاسلام جوانبخت، با اشاره به کاربری موقوفات، گفت: کاربری موقوفات استان شامل مسکونی، کشاورزی، مذهبی، تجاری، تاسیسات، بهداشتی و صنعتی است.

وی، به رشد قابل توجه موقوفات و رقبات استان اشاره کردو بیان داشت : ۱۴۸ درصد رشد در موقوفات متصرفی که امسال ۶ هزار و ۶۲۵ موقوفه شده و رشد یک هزار و ۷۰۷ مورد در تعداد رقبات استان نسبت به سال ۹۷ داشته ایم که میزان قابل توجهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با اشاره به به درآمد موقوفات استان گفت: درآمد موقوفات استان در مجموع اعم از متصرفی و غیرمتصرفی ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی ۴ سال رشد داشته که ۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون از محل درآمد بقاع متبرکه و امامزادگان بوده است.

حجت الاسلام جوانبخت، افزود: ۵۷ میلیارد و ۴۲۰ میلیون درآمد موقوفات و امامزادگان استان بوده و و بیش از ۵۳ میلیارد تومان از آن بای خدمات رسانی به مردم هزینه شده است، در حال حاضر نیز ۴ میلیارد موجود است که یا زمان اجرای آن نرسیده یا در حفظ موقوفات موجود است.

وی، با اشاره به برخی از هزینه های اوقاف در ۷ ماهه سال جاری، گفت: ۹۶۷ میلیون تومان با موضوع مذهبی در ۷ ماهه امسال هزینه شده، با موضوع خیریه ۴۴۱ میلیون تومان، موضوع اجتماعی ۷۳ میلیون، مدارس دینی ۱ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان و مساجد ۱ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ۱۲۸ نفر از روحانیون در طرح ساماندهی روحانیون اعزامی در قالب نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی در خیمه های معرفت که کاملا آموزش دیده بوده اند، ساماندهی شدند.

.حجت الاسلام جوانبخت، گفت: موکب واقفان خیراندیش روزانه ۱۰ هزار پرس غذا به زائران حسینی از ۲۰ تا ۳۰ مهر مستقر در مرز مهران خدمت رسانی کرد

وی، با اشاره به برخی از فعالیت های حقوقی انجام شده در معاونت حقوقی طی ۴ سال گذشته گفت: ۵ هزار و ۲۱۱ رقبه داری سند وقفی بودند و ۷۵ درصد رقبات فاقد سند مالکیت بود، امسال بالای ۱۷ هزار و ۴۰۰ رقبه ما دارای سند مالکیت شد که ۶۸ درصد رقبات در حال حاضر دارای سند هستند و ۸۹۰۰ رقبه فاقد سند هستند که تا سال آینده جشن سنددار کردن رقبات را خواهیم گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با اشاره به اسکن اوراق مرتبط با موقوفات گفت: بالای ۵۰۰ هزار صفحه از مدارک مکاتبات اداری، اسناد مالکیت اسکن شده در سیستم های ما موجود است تا در برابر حوادث پیش بینی نشده محافظت شود.

حجت الاسلام جوانبخت، گفت: ۱۰۰ روستای وقفی استان در شرف سنددار شدن هستند در همین راستا طی هفته های گذشته روستای هندوان خوی به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان سنددار شد.

وی، با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی برخی پروژه های وقفی در هفته وقف در آذربایجان غربی گفت: تعداد ۹ پروژه طی ۴ سال اجرا شده و در حال حاضر ۳ پروژه در حال مطالعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: درآمد موقوفات استان در سال جاری ۷ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: