https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2323
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: نیروها و امکانات بنیاد مسکن کماکان در منطقه زلزله زده مستقر بوده و تا پایان بازسازی در کنار هموطنان و هم استانی های عزیز خواهند بود.

مهندس محمود بدلی، مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار آدلین نیوز با اعلام این مطلب در ادامه افزود: صبح روز یکشنبه برابر با چهارم اسفند ماه سال جاری راس ساعت ۹ و ۲۲ دقیق و ۵۹ ثانیه، زمین لرزه ای به بزرگی۵/۷ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین، شهر قطور و ۴۶ روستای آن از توابع شهرستان خوی و همچنین شهر «تازه شهر» و ۱۰ روستای بخش کوهسار از توابع شهرستان سلماس را لرزاند.

وی ادامه داد: در پی همین زمین لرزه، بنیاد مسکن آذربایجان غربی بلافاصله نسبت به اعزام نیروهای فنی و امکانات خودرویی خود به مناطق حادثه دیده اقدام کرد تا ضمن مشارکت در امر امداد رسانی نسبت به ارزیابی میدانی واحدهای خسارت دیده اقدام گردد.

بدلی تصریح کرد: بعد از وقوع زمین لرزه علی رغم صعب العبور بودن منطقه، اکیپ های ارزیاب بنیاد مسکن شامل ۵۵ ناظر فنی با سابقه و انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در همان ساعات نخستین، در منطقه حاضر و فعالیت خود را آغاز کردند.

این مقام مسئول یادآور شد: در حین انجام ارزیابی، امداد رسانی و بازدیدهای میدانی از روستاها دومین زمین لرزه در ساعت ۱۹ و ۳۰ و ۲۶ ثانیه همان روز، این بار با شدت و حدت بیشتر یعنی ۵/۹ ریشتر دقیقا در حوالی منطقه قبلی روی داد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تاکید کرد: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی در برنداشت ولی بر اثر این دو زمین لرزه تعداد ۶ هزار و یکصد و سی واحد شهری و روستایی دچار خسارت گردید که ارزیابی های بعمل آمده بدین شرح می باشد: آسیب دیدگی چهارهزار و ۵۰۰ واحد احداثی مسکونی که شامل ۵۰۰ واحد شهری و چهار هزار واحد روستایی می باشد، در ضمن یک هزار و ۶۰۰ واحد تعمیری مسکونی(۸۵۰ واحد شهری و ۷۵۰ واحد روستایی) نیز در این حادثه آسیب دیدند. همچنین ۲۳۰ واحد تجاری نیز نیاز به تعمیر و احداث مجدد دارند.

بدلی افزود: خوشبختانه کار ارزیابی واحد های خسارت دیده به اتمام رسیده و کار آواربرداری با اهتمام اکیپ های فنی بنیاد و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی آغاز شده است.

وی اعلام کرد: نیروها و امکانات بنیاد مسکن کماکان در منطقه مستقر بوده و تا پایان بازسازی در کنار هموطنان و هم استانی های عزیز خواهند بود. 

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خاطرنشان ساخت: در نهایت می خواهم از توجه ویژه استاندار معزز دکتر شهریاری، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ارومیه دکتر سید مهدی قریشی، نیروهای سخت کوش نظامی و انتطامی سپاه همیشه قهرمان و بسیج همیشه دلاور، شهردار محترم ارومیه، معاونت امور عمرانی استانداری، مدیریت بحران استان، فرمانداران خوی و سلماس که با حضور بموقع در جلسه و تاکید بر مساعدت های لازم در تامین امکانات مورد نیاز و اهتمام ویژه در رفع موانع موجود، موجب کاهش آلام مردم و تسریع در امر امداد رسانی و اسکان اضطراری و دلگرمی نیروهای فعال در مناطق زلزله دیده گردید، تقدیر و سپاسگزاری کنم.

ارومیه، آذربایجان غربی، اخبار ارومیه، اخبار آذربایجان غربی، بنیاد مسکن آذربایجان غربی، محمود بدلی، زلزله، قطور، خوی، تازه شهر، کوهسار، سلماس

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: