https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2363
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۷:۴۲

برخی حسابهای جعلی در شبکه های اجتماعی خبر مجعولی را به نقل از تسنیم و دو رسانه دیگر مبنی بر فوت آقای خاتمی بر اثر کرونا منتشر می‌کنند در حالیکه هیچ خبری با این محتوا در تسنیم منتشر نشده است.

برخی صفحات بی‌هویت در شبکه های اجتماعی اینگونه منتشر کردند که خبرگزاری تسنیم و رسانه های دیگر مانند فارس و اعتماد، خبر فوت آقای محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان را بر اثر کرونا منتشر کرده‌اند! این در حالی است که اساساً هیچ خبری با این محتوا در تسنیم منتشر نشده و بررسی خبرنگار تسنیم نشان داد که فارس و اعتماد نیز این خبر را نشر نداده‌اند.

تکذیب این خبر مجعول ساعاتی پیش به صورت رسمی در کانال خبرگزاری تسنیم در تلگرام و همچنین توییتر تسنیم انجام شد، اما بعد از آنکه آقای محمدعلی ابطحی (رئیس دفتر آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری) توئیتی را منتشر کرد، این خبر مجعول در فضای مجازی انتشار گسترده ای یافت!

محمدعلی ابطحی در توئیترش نوشته بود که “زنگ زدم منزل آقای خاتمی. خانمش گوشی را برداشت. می خندید. گفتم چرا می خندید؟ گفت شما چرا تلفن زدید؟ دوتایی می خندیدیم. اقاای خاتمی در این وسط گفت با صدای بلند گفت من زنده ام. توی این روزها یک سرفه هم نکردم. پرسید کدام خبرگزاری زده. گفتم.”

با توجه به عکسی که اقای ابطحی به توییت خود الصاق کرده احتمالا گفته بود که خبرگزاری تسنیم این خبر را منتشر کرده!

این درحالیست که همچنان که تسنیم ساعتی پیش از توییت اقای ابطحی رسماً تکذیب کرده بود، این خبر دروغ نیز مثل چندین خبر دیگر این روزها به نام رسانه ها و اشخاص جعل می‌شود و در این مورد نیز به دروغ اعلام شده بود که خبر فوت اقای خاتمی بر اثر کرونا را تسنیم و فارس و اعتماد منتشر کرده اند.

تسنیم ساعاتی پیش در این خبر بار دیگر ضمن تکذیب انتشار چنین خبر جعلی، از آقای ابطحی انتقاد کرد که چرا چنین توئیتی منتشر و چنان نحوی از انتقال خبر مجعول را به اقای خاتمی انجام داده است که می تواند مخاطبان را به این اشتباه بیندازد که این خبر واقعا در تسنیم منتشر شده است!

دقایقی پس از این انتقاد، آقای ابطحی در توئیت دیگری توضیحاتی راجع به موضوع ارائه کرد. آقای ابطحی نوشت: “امروز خبر فوت اقای #خاتمی در لوگوی جعلی خبرگزاری تسنیم منتشر شد. خیلی ها نگران شدند. من پس از صحبت با اقای خاتمی آن را تکذیب کردم. خبرگزاری #تسنیم لوگو را جعلی اعلام کرده. به موقع هم اقدام کرد. من لوگوی پخش شده را گذاشته بودم تا بدانند آن خبر جعلی را تکذیب میکنم.”

منبع: خبرگزاری تسنیم

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: