https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2623
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت ایام ا… دهه مبارک فجر، ۱۳۹ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۳۴ میلیارد ریال در آذربایجان غربی به بهره برداری می‌ رسد.

به گزارش پایگاه خبری آدلین نیوز، رسول جلیلی -رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در سالن جلسات این سازمان ترتیب یافت، با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره ۷۲ شهید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه و همچنین فرصت مناسبی برای افزایش همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است.

جلیلی با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های مردمی و برنامه های دهه فجر در سازمان افزود: شعار محوری این ایام در بخش کشاورزی تحت عنوان همگام با کشاورز، تولید هدفمند و امنیت غذایی انتخاب شده است و در این راستا برنامه‌های مختلفی برای خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان تدوین شده تا ۴۲ سالگی انقلاب با شکوه بیشتری برگزار شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به طرح های افتتاحی بخش کشاورزی در دوران فعالیت تدبیر و امید در استان گفت: از سال ۹۲ تا کنون، تعداد ۶ هزار و ۱۰۲ پروژه کشاورزی در سطح استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال و ایجاد یا تثبیت اشتغال برای ۲۱ هزار و ۱۶۴ نفر به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همزمان با دهه مبارک فجر نیز ۱۳۹ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۳۴ میلیارد ریال با ایجاد و تثبیت  اشتغال برای ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در سراسر استان افتتاح می شود.

وی افزود: این طرح ها ۶۱ طرح در بخش آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵۷ طرح عشایری، ۲ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذائی، ۵ طرح در زیر بخش تولیدات دامی، ۲ طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی را شامل می شود.

رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان با اشاره به جزئیات طرح های افتتاحی بیان داشت: تعداد ۶۱ پروژه سیستم های نوین آبیاری از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح، در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۹۵ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است که ۵۵ طرح به مساحت ۴۰۷ هکتار اجرای انواع سیستم های نوین آبیاری و ۶ طرح پوشش بتنی نهر، کانال آب بر بتنی و مرمت و بازسازی قنات است.

جلیلی ادامه داد: تعداد ۱۲ پروژه منابع طبیعی و آبخیز داری از مجموع ۱۳۹ پروژه قابل افتتاح شامل طرح های حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه آبخیزهای خارج از حوزه سدها در سطح استان به مساحت ۲۲.۸ هکتار و با اعتبار ۱۶۲ میلیارد ریال و اشتغال ۳۲۵ نفر به صورت مستقیم در سراسر استان افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۷ پروژه عشایری تامین آب شرب سالم و بهداشتی از مجموع  139 پروژه قابل افتتاح با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به طرح های آماده افتتاح در شهرستان ها گفت: تعداد ۲ پروژه تحت عنوان احداث سردخانه ۱۰ هزار تنی در تکاب و طرح تولید کود عالی با ظرفیت ۶ هزار تن در شهرستان نقده از مجموع ۱۳۹ پروژه آماده افتتاح، در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است.

جلیلی تاکید کرد: تعداد ۵ پروژه از مجموع ۱۳۹ پروژه آماده افتتاح در زیر بخش تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ نفر مستقیم نیز آماده افتتاح شده است.

رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: این طرح ها شامل یک طرح پروار بندی بره ۵۰۰ راسی، مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از ۷۵ قطعه و یک طرح گوساله پرواری و دو طرح گاو شیری با مجموع ظرفیت بیش از ۱۴۰ راس است.

وی همچنین با اشاره به جزئیات طرح های افتتاحی در حوزه بهبود تولیدات گیاهی بیان کرد: تعداد ۲ پروژه در زیر بخش تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال و اشتغال ۶ نفر مستقیم  آماده بهره برداری شده است که این طرح ها شامل یک واحد گلخانه و طرح انبار تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی در شهرستان خوی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌برداران، رونق تولید و تامین امنیت غذایی مردم عنوان کرد و افزود: این ایام عزیز و فرخنده را مرهون شهدای گرانقدر و عزیزی هستیم که درخت تناور این انقلاب با خون آنان سیراب گردیده است.

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه به تشریح برنامه های  محوری ۱۰ گانه تدوین شده پرداخت که در قالب کمیته های تخصصی و طبق جدول زمان بندی در این ایام اجرا خواهد شد.

محمد دیبایی بیان داشت: افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی، تجلیل از کشاورزان نمونه، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و مقاله نویسی با موضوع دهه فجر و تبیین گام دوم انقلاب از جمله برنامه های تدوین شده برای اجرا در دهه مبارک فجر هستند.

دیبایی به سایر برنامه های تدوین شده برای اجرا در این ایام مبارک اشاره و خاطرنشان ساخت: ویزیت رایگان اکیپ های دامپزشکی، ارائه خدمات کشاورزی رایگان توسط شرکت های فنی و مهندسی مستقر در پهنه های روستایی، اجرای برنامه های رادیویی و تلویزیونی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم جشن پیروزی انقلاب در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها، مصاحبه مطبوعاتی و دیدار مردمی ریاست سازمان در ستاد و مدیران در شهرستان های استان، جشن ورود امام خمینی(ره)، محیط سازی و آذین بندی ساختمان های سازمان، ارسال پیامک از طریق فضای مجازی، سامانه پیامکی و تهیه روزشمار انقلاب و همچنین چاپ شعارهای دهه فجر در سربرگ نامه های اداری از دیگر برنامه های این دهه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هستند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: