https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2664
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۴:۲۷

دو غول خودروسازی آمریکا بنام های فورد و جنرال موتورز اعلام کردند که به خاطر نبود قطعات یدکی، تولید خودرو در این کشور مختل شده است.

به گزارش آدلین نیوز به نقل از اسپوتنیک، شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد که به خاطر نبود قطعات الکترونیکی شاهد اخلال در تولید خودرو در این شرکت هستیم.

این شرکت اعلام کرده که قصد دارد خط تولید خود در فیرفاکس، کانزاس و مکزیکو را به خاطر نبود قطعات الکترونیکی موقتا تعطیل کند. از طرف دیگر تولید خودرو در خط تولید جنرال موتورز در کره جنوبی نیز به نصف کاهش خواهد یافت.

سخنگوی جنرال موتورز در این باره گفت: علی رغم تمام تلاش‌هایمان، نبود قطعات الکترونیکی در تولید خودروهای جنرال موتورز اثرگذار می‌گذارد.

به گزارش موسسه ihs مارکت، نبود قطعات الکترونیکی باعث خواهد شد تا شاهد از دست رفتن تولید ۶۷۲ هزار خودرو در سه ماهه نخست سال جاری در جهان باشیم. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که نبود قطعات الکترونیکی باعث شده تا ۵۶۴ هزار خودروی کمتر در جهان طی هفته‌های اخیر تولید شده و می‌تواند در ادامه سال ۲۰۲۱ به از دست رفتن یک میلیون خوردوی دیگر منجر شود.

به گزارش دیتروید فری پرس، جنرال موتورز در این مسیر تنها نیست به گونه‌ای که شرکت فورد هم اعلام کرده است که به خاطر نبود قطعات یدکی تولید خودروی این شرکت بزرگ آمریکایی مختلف شدهاست.

تویوتا، فولکس واگن، هوندا، مرسدس بنز، آئودی، سوبارو، نیسان، استلانتیس و پژو سیتروئن نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که به خاطر نبود قطعات یدکی تولید خود را کاهش داده‌اند.

از طرف دیگر تهدیدهای آمریکا نسبت به تحریم احتمالی شرکت سنیک، چین شرایط را بغرنج‌تر کرده است، شرکت سنیک، بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات الکترونیکی در چین به شمار می‌رود.

به گزار نیویورک تایمز، دلیل نبود قطعات الکترونیکی برای خودروسازان این است که شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از کارمندان دورکار شوند و تقاضا برای لوازم الکترونیکی مربوط به دورکاری در منزل به شدت در جهان افزایش یافته است. این روند باعث شده تا شاهد افزایش خرید رایانه، تبلت، و تجهیزات الکترونیکی باشیم که قطعات مورد استفاده در آنها با قطعات مورد نیاز برای تویلد کامپیوتر خودرو مشترک است.

اکثر شرکت‌هایی که این قطعات را تولید می‌کنند در تایوان و چین قرار دارند و تلاش دارند تا تولید خود را افزایش دهند، اما شرکت‌های خودروسازی آمریکایی به لطف اقدام ترامپ در تحریم شرکت‌های چینی با بحران جدی‌تری مواجه هستند.

در شرایط کنونی شرکت‌های خودروسازی آمریکایی که می‌خواهند از چینی‌ها قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنند، باید از وزارت بازرگانی آمریکا مجوز مخصوص بگیرند. دولت قبلی آمریکا شرکت سنیک و بسیاری دیگر از شرکت‌های چینی را در لیست سیاه تحریمی آمریکا قرار داده بود. دلیل تحریم این شرکت‌ها ادعای ارتباط این شرکت‌ها با ارتش آزادی بخش خلق چین عنوان شده بود و این در حالی است که شرکت‌هایی مثل سنیک چنین ادعاهایی را رد کرده بودند.

بسیاری از شرکت‌های آمریکایی نظیر کوالکوم، برودکام و تگزاس اینسترومنتس، مشتری قطعات چین هستند.

تناقض ماجرا اینجاست که دولت ترامپ شرکت‌های چینی را با هدف کمک به افزایش تولید شرکت‌های خودروسازی در داخل آمریکا تحریم کرده بود.

معاون یک شرکت تولید قطعات الکترونیکی در آمریکا می‌گوید: ما هر کاری که از دستمان برمی‌آمده انجام داده‌ایم تا بتوانیم تولید خودرو را در اولویت قرار دهیم، اما ممکن است روند کمبود قطعه تا ۶ ماه در آمریکا ادامه یابد.

شرکت سونی هم اخیرا گزارش داده که نبود تراشه‌های الکترونیکی باعث خواهد شد تا این شرکت نتواند تولید کنسول‌های بازی پلی استیشن۵ آن گونه که باید ادامه دهد.

انتهای پیام/

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: