https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2786
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۵۰

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: افرادی که بواسطه ارسال پیامک‌های تمدید آگهی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش آدلین نیوز، سردار مسعود خرم نیا -فرمانده انتظامی آذربایجان غربی- در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره شکایت مردمی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مشخص شد که به این افراد پیامکی جعلی منتسب به سایت دیوار با مضمون اتمام مدت زمان آگهی و درخواست تمدید آن ارسال شده بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در این کلاهبرداری در قبال تمدید آگهی، پس از درخواست مبلغ ناچیز، کاربران جهت پرداخت وجه به لینک‌های جعلی پرداخت هدایت شده و اطلاعات حساب‌های بانکی آنان از این طریق به سرقت می‌رفت.

سردار خرم نیا افزود: با اقدامات پلیسی، در این راستا ۲ نفر شناسایی و در تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، اطلاعات بیش از ۳ هزار کارت بانکی توسط این افراد به سرقت رفته است.

این مقام ارشد انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آن سوی پیامک‌های تمدید آگهی کلاهبرداری و هدایت به صفحات فیشینگ است، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی به آن پاسخی نداده و توجه داشته باشند که پیامکی از طرف سایت دیوار جهت تمدید آگهی ارسال نمی‌شود.

وی در پایان با معرفی سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی، گفت: هموطنان از این طریق می‌توانند با پلیس در ارتباط بوده و در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را با پلیس در میان بگذارند.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: