https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3176
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در سراسر آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری آدلین نیوز، اکبر کرامتی -رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- در نشست خبری با خبرنگاران با بیان مطلب فوق در ادامه افزود: با بهره برداری از طرح های دهه فجر ۱۴۰۰ در آذربایجان غربی، در مجموع امکان اشتغال برای ۶۰۱ نفر فراهم می شود و اعتبار اختصاص یافته برای افتتاح و بهره برداری از طرح های مذکور نیز یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال است.

وی به تشریح جزئیات طرح های قابل بهره برداری دهه فجر ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بیشترین طرح قابل بهره برداری جهاد کشاورزی آذربایجان غربی طی دهه فجر امسال مربوط به حوزه آب و خاک می باشد که با تخصیص اعتبار ۱۰۹ میلیارد ریال و فراهم کردن فرصت اشتغال برای ۵۴۵ نفر، بیشترین سهم از طرح های دهه فجر ۱۴۰۰ جهاد کشاورزی آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، بهره برداری از ۸ پروژه در معاونت توسعه بازرگانی، مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی را از دیگر طرح های مهم دهه فجر ۱۴۰۰ جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دانست و بیان داشت: میزان اعتبار تخصیصی در این حوزه، ۱۳۶ میلیارد ریال می باشد که با بهره برداری از این طرح ها، امکان اشتغال برای ۵۶ نفر مهیا خواهد شد.

کرامتی ادامه داد: بهره بردای از ۴ سردخانه مجموعاً با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن و سرمایه گذاری قریب به یک هزار میلیارد ریال نیز از دیگر طرح هایی است که در معاونت توسعه بازرگانی، مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی به بهره برداری می رسند.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به نیاز مبرم آذربایجان غربی به سورتینگ و مشکلاتی که در زمینه بسته بندی محصولات کشاورزی در استان وجود دارد، ۴ طرح بسته بندی محصولات کشاورزی با ظرفیت ۱۶ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۷۸ میلیارد ریال در آذربایجان غربی طی دهه فجر ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از راه اندازی بازار آنلاین تامین اقلام مورد نیاز خانوارها موسوم به «بازرگام» در جهت تنظیم بازار خبر داد و گفت: در این فروشگاه اینترنتی به آدرس urmia.bazargam.com اقلامی نظیر مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن، شکر و ماکارونی ارائه گردیده و امکان دریافت و نصب اپلیکیشن سایت نیز به ۵ روش دانلود مستقیم از سایت، دریافت از گوگل پلی استور، چارخونه، بازار و مایکت فراهم شده است.

مهندس کرامتی با مقایسه تفصیلی آمار سال گذشته، به عملکرد این سازمان در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: میزان تولیدات آذربایجان غربی در ۱۰ ماهه امسال در حوزه تولید گوشت قرمز ۴۵ هزار تن، شیر خام ۳۵۱ هزار تن، گوشت مرغ ۹۰ هزار تن، تخم مرغ ۱۰ هزار و ۲۵۰ تن و جوجه یک روزه بیش از ۷۶ میلیون قطعه بوده است.

وی با اشاره به جزئیات آمار تولیدات حوزه کشاورزی آذربایجان غربی در سال ۹۹ و کسب رتبه های برتر کشاورزی استان تصریح کرد: آذربایجان غربی در سال گذشته با تولید قریب به ۲۳ هزار تن عسل رتبه یک کشوری و تولید ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

رئیس قرارگاه تامین امنیت غذایی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در سال گذشته میزان تولید گوشت قرمز ۵۱ هزار تن، گوشت مرغ ۱۰۲ هزار تن، شیر خام ۳۹۸ هزار تن بود که به ترتیب رتبه های ۵ ، ۸ و ۸ کشوری را نصیب آذربایجان غربی کرد.

کرامتی از تولید بیش از ۱.۶ میلیون تن چغندر قند از ۳۴ هزار مترمربع سطح زیر کشت این محصول در اراضی آذربایجان غربی و کسب رتبه یک کشوری خبر داد و گفت: ارزش کل چغندر قند برداشت شده بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال است که تا کنون بیش از ۹۵ درصد این مبلغ توسط کارخانجات به حساب چغندرکاران واریز شده است.

وی حجم تولید محصولات زراعی آذربایجان غربی در طول سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را ۶.۸ میلیون تن به ارزش ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان، تنها ارزش تولید ناخالص محصولات زراعی است چرا که علاوه بر رقم مذکور، بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی را نیز نصیب صنایع بالادستی و پائین دستی نموده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه یک سوم جمعیت آذربایجان غربی در حوزه کشاورزی اشتغال دارند و این میزان در یک سال اخیر نیز بیش از ۳ درصد رشد داشته است، توجه بیش از پیش مسئولان و دست اندرکاران کشور و استان به دغدغه های کشاورزان آذربایجان غربی و حوزه کشاورزی را خواستار شد.

مهندس مسعود کرامتی در مورد شایعه فاسدبودن سیب سردخانه های آذربایجان غربی نیز گفت: ۴۷۰ سردخانه در سراسر آذربایجان غربی با ظرفیت یک میلیون تن وجود دارد و با توجه به این نکته که ذخیره سازی سیب در سردخانه ها تا ۹ ماه امکانپذیر است بنابراین شایعات پخش شده در این زمینه قویاً تکذیب می شود.

وی با اشاره به مشکلات بی پایان سیب آذربایجان غربی تصریح کرد: یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن مجموع تولیدات سیب استان در سال گذشته بود که ۳۵۰ هزار تن آن صرف صنایع تبدیلی و تولید کنسانتره گردید و طی سال جاری نیز ۴۲ هزار تن از سیب آذربایجان غربی به مباشرت سازمان تعاون روستایی از سیب کاران استان جهت مصرف صنعتی خریداری شد.

مقام عالی کشاورزی آذربایجان غربی ابراز داشت: ۱۰۰ هزار تن از سیب آذربایجان غربی برای تازه خوری داخل استان و صادرات به خارج از استان و حتی کشور اختصاص یافت و ۸۰۰ هزار تن دیگر نیز جهت ذخیره سازی به سردخانه ها انتقال یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه از میزان سیب ذخیره شده در سردخانه های آذربایجان غربی، تنها ۳۸۰ هزار تن باقیمانده است، گفت: ۲۵۰ هزار تن از این میزان قابلیت صادرات داشته و مابقی نیز نیاز بازار داخل کشور را بر طرف خواهند کرد.

کرامتی در پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه آذربایجان بیدار در زمینه تخلف واحدهای نانوایی آذربایجان غربی اظهار داشت: ۳۸ اکیپ نظارت و بازرسی در سراسر استان مستقر هستند که این تعداد پاسخگوی بازرسی تمام ۴ هزار و ۷۳۸ واحد مجوزدار نانوایی آذربایجان غربی را ندارند، با این حال نظارت های مستمر با تمام توان ادامه دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: از عموم شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای نانوایی با دو شماره ۱۳۵ و ۱۲۴ تماس حاصل نمایند هر چند با رایزنی های انجام شده از طریق مخابرات خواستار اختصاص یک شماره ۴ رقمی اختصاصی برای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی جهت دریافت شکایات شده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه افتخار آذربایجان پیرامون برنامه های جهاد کشاورزی در خصوص تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان با توجه به نزدیکی این دو مناسبت به هم گفت: مقداری از حجم بالای ذخیره سازی نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان بر اساس برآوردهای لازم انجام شده و تشدید نظارت ها نیز بر اساس برنامه ریزی ها و شیفت بندی از ساعت ۸ صبح الی ۲۱ شب اعمال خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: هماهنگی با دستگاه های نظارتی نظیر تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بسیج اصناف نیز در جهت کنترل بازار، نظارت بر توزیع مستمر، جلوگیری از بروز تخلفات و برخورد با اصناف متخلف صورت خواهد گرفت.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: