https://adlinnews.ir

شناسه خبر :176
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

وزیر ارتباطات با اظهار بی اطلاعی از استفاده دستگاه های اجرایی از پیام رسان خارجی تلگرام در مکاتبات اداری گفت: در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد به هیچ عنوان با آن موافق نیستم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در حاشیه افتتاح سالن های هفدهمین نمایشگاه بین المللی تله کام ۲۰۱۶ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در مورد موضوع استفاده از پیام رسان خارجی تلگرام در برخی دستگاه های اداری و دولتی که پیش از این از سوی معاون دادستانی کشور مطرح شده بود، در پاسخ به مهر گفت: در این مورد اطلاعی ندارم اما اگر دستگاه های دولتی در مکاتبات اداری خود از تلگرام استفاده می کنند، این موضوع بسیار خطا است و به هیچ عنوان آن را قبول نداریم.

وی ادامه داد: در این زمینه نیازی به بخشنامه نیست و همه مسئولان باید بدانند که استفاده از شبکه اجتماعی خارجی بسیار خطا بوده و ما با آن مخالف هستیم.

وی در مورد انتقادی که پیش از این از سوی سخنگوی قوه قضائیه در مورد عدم پاسخ به نامه دادستان در مورد تهدیدات شبکه های اجتماعی خارجی به وزارت ارتباطات که حدود ۲ سال پیش ارسال شده بود نیز به مهر گفت: این نامه را پاسخ دادیم و هم خدمت حجت الاسلام محسنی اژه ای و هم ریاست قوه قضائیه ارسال کرده ایم و در این مورد هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته است.

دو اپراتور جدید پستی به زودی وارد بازار می شوند

واعظی در مورد سیاستهای وزارت ارتباطات درباره فناوری پست در کشور تاکید کرد: با تائید اساسنامه شرکت ملی پست، برنامه های توسعه این شرکت را با جدیت دنبال می کنیم و از سوی دیگر در کمیسیون تنظیم بودجه و مقررات ارتباطات، چارچوب فعالیت و صدور مجوز اپراتورهای جدید پستی را نهایی کردیم.

وی ادامه داد: به زودی دو اپراتور پستی وارد این بازار خواهند شد و امیدواریم با وجود اپراتور ملی پست، از نظر تعرفه و کیفیت خدمت رسانی این سیستم ارتباطی ارتقاء یابد.

پازل های شبکه ملی اطلاعات به ترتیب کامل می شود

وزیر ارتباطات در مورد شبکه ملی اطلاعات که از هفته دولت متولد شده است، گفت: پیکر این شبکه در حال رشد است و شرکت های خصوصی نیز در آن حضور بسیار پررنگی دارند. بر این اساس قصد داریم با جدیت موضوع تولید محتوای بومی و نیازهای چند رسانه ای را بر روی این شبکه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه سند شبکه علمی کشور که امروز به امضاء رسید بخشی از پازل شبکه ملی اطلاعات است، ادامه داد: در این پازل دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، بیمه الکترونیک و مدرسه هوشمند نیز نقش دارند و به زودی اقدامات موثر برای تکمیل این پازل را ارائه می کنیم.

سرمایه گذاری یک شرکت خارجی برای اجرای پروژه فیبر نوری منازل

واعظی در مورد آخرین وضعیت شبکه دسترسی فیبر نوری منازل (ایرانیان نت) نیز گفت: اجرای این پروژه نیازمند سرمایه گذاری بسیار عظیم است و بردن فیبر نوری به مراکز تجاری و صنعتی و نیز منازل مردم نیازمند توانایی مالی بسیاری است که هم اکنون این اپراتور توانایی آن را ندارد.

وی ادامه داد: در مجمع عمومی ایرانیان نت که ۲۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است، مقرر شد از سرمایه گذاری و مشارکت خارجی، تامین سرمایه در این پروژه استفاده کنیم تا بتوانیم علاوه بر نفوذ، در عرصه بانکداری بین المللی شاهد رشد سریعتر این پروژه ارتباطی باشیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه کشورهای مختلف نیز اعلام آمادگی کرده اند که یکی از پیشنهادها به صورت جدی تری پیش می رود گفت: ما امیدواریم در این پروژه بتوانیم تجربیات کشورهای دیگر را به کار بگیریم و تا چند ماه آینده نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

پروژه مطالعاتی نسل پنجم موبایل برای پیش بینی کارایی این فناوری

وزیر ارتباطات در مورد پروژه مطالعاتی نسل پنجم موبایل نیز گفت: بسیاری از شرکت های دنیا هم اکنون بر روی نسل پنجم موبایل در حال مطالعه هستند و این فناوری همزمان با اینترنت اشیاء در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این دو فناوری سرعت اتصال را متحول می کند، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵۰ میلیارد شیء در دنیا به یکدیگر متصل شود که همزمان با این دو فناوری موضوع بیگ دیتا نیز مطرح شده است که می تواند تحولات بسیار بزرگی را در عرصه ارتباطات به همراه داشته باشد.

وی گفت: در این زمینه مانند تمامی کشورها ما خودمان را آماده کرده ایم و به هر سه فناوری توجه ویژه ای داریم. در این زمینه گروه مطالعاتی در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شده است. باید بگوییم که ما قصد نداریم مثل شرکت های بزرگ دنیا موبایل نسل پنجم بسازیم بلکه در این زمینه بررسی می کنیم تا با این فناوری بیگانه نباشیم و در صورت ورود آن به کشور، کارایی و کاربردهای آن را پیش بینی کرده باشیم.

شرکت های تولیدی مخابراتی متحول می شوند

واعظی با اظهار تاسف از ورشکستگی کارخانجات صنعتی مخابراتی که در شیراز مستقر بودند و اقدام وزارت ارتباطات برای تحول این شرکت ها، گفت: متاسفانه ۳۵ سال پیش و از ابتدای انقلاب این کارخانجات مخابراتی نقش مستقیم در تحولات مربوط به صنعت مخابرات داشتند و دو کارخانه حاضر در شیراز به عنوان برند نیازمندی های مخابرات ایران در زمینه سوئیچ و رادیو فعال بودند اما متاسفانه در دولت گذشته این موضوع به فراموشی سپرده شد و ما وارد یک ناهنجاری در این بخش هستیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این دو کارخانه به بخش خصوصی سپرده شد و این بخش همت و بودجه احیای آن را نداشت، گفت: هم اکنون معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات را برای احیای این کارخانه ها مسئول کرده ایم و معاونت نوآوری نیز در این زمینه نقش دارد. بر این اساس امیدواریم با واگذاری پروژه های جدید و نیز نگهداری چندین منطقه شرکت ارتباطات زیرساخت به این شرکت ها شاهد احیای این کارخانجات باشیم.

شبکه های اجتماعی داخلی مورد حمایت قرار می گیرند

وزیر ارتباطات با تاکید بر تشویق شرکت های خصوصی دانش بنیان و دانشگاه ها برای راه اندازی و ایجاد شبکه های اجتماعی پولی در کشور گفت: زمانی که این شبکه ها به فعالیت مناسب برسند و بتوانند چندین میلیون مشترک را اداره کنند قطعاً به آنها کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون به هیچ یک از شبکه های خارجی اجازه فعالیت تبلیغاتی نداده ایم و آنها نمی توانند از پرداخت های بانکی استفاده کنند، اما به شبکه های اجتماعی بومی اجازه فعالیت تبلیغاتی می دهیم و در مورد خدمات دولت الکترونیک و پرداخت الکترونیک از طریق این شبکه ها با بانک مرکزی وارد مذاکره شده ایم.

تمایل داشتیم تله کام و الکامپ ادغام شوند

وزیر ارتباطات در مورد ادغام دو نمایشگاه تله کام و الکامپ که پیش از این مطرح شده بود، گفت: تمایل وزارت ارتباطات بر این است که یک نمایشگاه بزرگ بین المللی از خانواده فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت هم افزا و هم سو تشکیل شود. در این زمینه دوست داشتیم نمایشگاه بین المللی کاملی از تله کام و الکامپ داشته باشیم.

وی گفت: اما با توجه به اینکه نمی خواهیم رقابت تله کام و الکامپ از بین برود، این موضوع را به خودشان واگذار کرده ایم و هر زمان که برگزار کنندگان آن به این بلوغ برسند، این موضوع اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بازار منطقه ای و بین المللی به روی ایران باز است و فرصت کاملی برای صادرات کالا فراهم شده است که شرکت های ایرانی می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی در مورد صفر شدن حق السهم دولت از توسعه اپلیکیشن های داخلی نیز گفت: برای کسی که اپلیکیشن می نویسد هیچ حق السهمی دولت دریافت نمی کند و برای آنکه نهضت اپلیکیشن نویسی توسط جوان ها در دانشگاه ها راه بیفتد، ما حمایت های بسیاری انجام می دهیم.

واعظی تاکید کرد: در عرض ۲.۵ سال گذشته ۱۰۰ هزار اپلیکیشن داخلی توسط جوان های این کشور نوشته شده است که پیش از این برخی از این نرم افزارها را از خارج با رقمی حدود ۲۰۰ هزار دلار خریداری می کردیم.

پ
برچسب ها:
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: