https://adlinnews.ir

شناسه خبر :3457
۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۱۰۵ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش آدلین نیوز به نقل از خبر فوری ارومیه، خسرو شهبازی -رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، با بیان مطلب فوق در ادامه افزود: حمایت از کشاورزان و پایداری امنیت غذایی اولویت های مهم دولت سیزدهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، هفته‌ دولت فرصت مغتنمی برای خودآزمایی و ارزیابی دستگاه های اجرایی است و این مهم، زمان بسیار مناسبی جهت تبیین صادقانه اقدامات و دستاوردهای دولت به آحاد مردم، تقویت همه جانبه وحدت و همدلی در بین افراد جامعه به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: تقویت امید و باور مردم و اعتماد به برنامه‌های دولت برای پیشبرد اهداف انقلاب ضروری است و رسانه ها نیز در انعکاس این اقدامات انجام گرفته نقش موثر و راهبردی دارند.

تشریح طرح های کشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت هفته دولت

شهبازی تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، تعداد ۱۰۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال پایدار به تعداد یک هزار و ۸۲۳ نفر و تثبیت اشتغال ۳ هزار و ۲۰۱ نفر و بهره مندی ۲۱ هزار و ۳۵۸ خانوار آماده افتتاح شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین، تعداد یک طرح اجرای عملیات آبخیزداری در راستای کاهش فرسایش خاک منطقه، مدیریت سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن، افزایش پوشش گیاهی منطقه و نفوذ آب‌های سطحی در زمین در شهرستان پیرانشهر با اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال آماده کلنگ‌زنی شده است.

شهبازی ادامه داد: تعداد ۶۰ پروژه از مجموع ۱۰۵ پروژه آماده افتتاح بخش کشاورزی آذربایجان غربی در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال، برای اشتغال پایدار یک هزار و ۲۵۵ نفر، تثبیت اشتغال ۲ هزار و ۷۸۵ نفر و یک هزار و ۹۷۵ خانوار بهره‌بردار، آماده بهره‌برداری است.

وی تاکید کرد: این پروژه‌ها شامل اجرای ۱۱ طرح انواع سامانه‌های نوین آبیاری با مجموع مساحت ۲ هزار و ۹۷۱ هکتار، ۱۷ طرح انتقال آب با لوله به طول ۲۱ هزار و ۳۱۸ متر، ۱۴ رشته پوشش بتنی کانال به طول بیش از ۱۱ کیلومتر، ۵ طرح استخر ذخیره آب با ظرفیت یک هزار و ۶۰۲ متر مکعب و ۱۳ رشته مرمت و بازسازی قنوات به طول ۲۹۲۸ متر در سطح استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: تعداد ۶ پروژه از مجموع ۱۰۵ پروژه آماده افتتاح بخش کشاورزی استان، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۱۸۹ میلیارد ریال شامل ۳ مورد گلخانه و ۲ مورد سایبان باغی در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب و نقده است.

طرح های شاخص کشاورزی آذربایجان غربی به منظور افتتاح در هفته دولت

این مقام مسئول در تشریح طرح های شاخص هفته دولت در بخش کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح ملی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در پلدشت در سطح یک هزار و ۳۵۵ هکتار، واحد تولیدی ۵۰ هزار تنی خوراک دام و طیور در شاهین دژ، کشتارگاه دامی دام کشان دشت سهند با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن و واحد تولیدی کنسانتره میوه تازه با ظرفیت تولید ۵ هزار تن در سال در ارومیه به بهره برداری می رسند.

شهبازی خاطر نشان ساخت: تعداد ۶ پروژه از مجموع ۱۰۵ پروژه آماده افتتاح بخش کشاورزی استان، در معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال، ۲ پروزه در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر ۳۷۹ میلیارد ریال، تعداد ۱۸ پروژه آبخیزداری با اعتبار بالغ بر ۶۱۲ میلیارد ریال، تعداد ۱۰ پروژه در مدیریت تعاون روستایی با اعتبار بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال و تعداد ۳ پروژه در مدیریت شیلات و آبزیان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

سعیدآبی -دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت و مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی- در این نشست به تشریح برنامه های مورد نظر سازمان در ایام بزرگداشت هفته دولت در استان پرداخت و گفت: افتتاح پروژه های شاخص بخش کشاورزی، غبارروبی مزار شهدا، حضور رئیس و مدیران سازمان در برنامه های رادیویی و تلویزیونی به منظور تببین دستاوردهای بخش کشاورزی، برگزاری جشن شکرگزاری گندم و برگزاری تور رسانه ای در مناطق عشایری از اهم برنامه های اجرایی است که به منظور بزرگداشت هفته دولت در سازمان تدوین و برنامه ریزی شده است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: