https://adlinnews.ir

شناسه خبر :633
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

بندرعباس – قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت نشان داد توانایی بالا دراجرای قانون واحترام به رای مردم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر سه شنبه در گردهمایی فرمانداران و بخشداران تابعه استان هرمزگان با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان و هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: در طول دفاع مقدس ایثارگری‌ها شهدا در جبهه‌های جنگ و مقاومت مردم در اقصی‌نقاط کشور به کشور این توان را داد که بتوانند دشمن را از کشور بیرون کنند.

وی با بیان اینکه در دوره بازسازی نیز مردم با همین روحیه شهرهای تخریب شده، اقتصاد آسیب‌دیده و سایر مسائل را حل و فصل کردند، افزود: پس از جنگ بدون کمک‌گیری از سایر کشورها، امر بازسازی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر نیز با درایت ملت و حمایت و هدایت رهبری موفق به غلبه بر تحریم ها و سایر فشارهای بین‌المللی شده ایم.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: در این سال وزارت کشور علاوه بر فعالیت های جاری و عادی خود رو چندین موضوع از جمله امنیت با توجه به مسائلی که در سایر کشورها پیش آمده بود، امور و مسائل اجتماعی، مباحث اقتصادی، معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی، تکریم ارباب رجوع و انتخابات تاکید بیشتری دارد که با توجه به تمرکزی که بر روی آنها خواهیم داشت امیدواریم عملکرد خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان برای پایداری امنیت موجود به طور ویژه‌ای و با تدابیر رهبری و دولت در شهرستان‌ها و سایر بخش‌ها و مرزها برنامه‌های ویژه‌ای را برای اجرا در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی یکی از کشورهای امن منطقه و دنیا به شمار می‌رود.

این مقام مسئول یادآور شد: زمانی که دولت امور را در دست گرفت با مشکلاتی عدیده در حوزه اقتصاد روبرو بودیم، به نحوی که دولت در آغاز کار با شاخص های خوبی روبرو نبود، تورم ۴۴ درصد،‌ رشد اقتصادی منفی ۶ درصد و رکود در کل جامعه اقتصادی حاکم و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را گرفتار کرده بود و در عین حال ارزش پول ملی ما پایین آمده بود.

مقیمی افزود:‌ رفع مشکلات خواهان برنامه‌های جامع و کارآمد بود و دولت در این راه خود را موظف به اجرای قانون و پایبندی به آنها دانست وگام در راه کار نهاد و در این دولت نسبت به سایر دولت‌های ما در مغایرت آیین‌نامه‌های واگذار شده به مجلس شاهد کمترین مغایرت‌ها با قانون هستیم.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه با بیان اینکه دولت پله پله تورم را کنترل کرد، اضافه کرد: دولت دکتر روحانی در بدو آغاز به کار، با مشکلات مالی عدیده و سختی روبرو بود، از طرفی درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافته بود، تعهدات بالایی بر روی دست دولت مانده بود، و اینکه بدهی‌های زیادی داشت، که اگر اعتماد و کمک مردم نبود دولت موفق به رساندن تورم به زیر ۱۰ درصد نمی‌شد و اگر اعتماد مردم نبود دولت به هیچ وجه به بهبود رشد اقتصادی منفی و رساندن آن از منفی به مثبت نمی شد.

وی با بیان اینکه اعتماد و امید به آینده در مردم دو عامل مهم موفقیت دولت در حال و آینده است، بیان داشت: مردم امروز بیش از هر زمانی به آینده کشور امیدوار شده‌اند و در فرصت باقی مانده باید به دنبال حل مشکلات مردم باشیم و به دنبال فراهم سازی شرایط برای توسعه کشور باشیم.

مقیمی با اشاره به سند چشم انداز و امضای این توسط مقام معظم رهبری، اضافه کرد: همه در کشور باید خود را با این سند و اهداف آن هماهنگ و برای رسیدن به افق‌های تعیین شده کوشش کنیم و دولت یازدهم جهت‌گیری‌ها و مسیر را به سمت تحقق اهداف سند چشم انداز اصلاح کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های متعددی برای هرمزگان تعریف و این استان یکی از استان‌های مهم در سند چشم انداز کشور به شمار می‌رود، کما اینکه طرح‌های توسعه سواحل مکران باید به طور جد مدنظر و اجرا قرار داشته باشد.

مقیمی افزود: بخشی از رشد هشت درصدی به وسیله سرمایه‌گذاری و بخشی دیگری نیز به وسیله بهره‌وری محقق می‌شود، و معنی این است که اگر موفق به جذب کافی سرمایه‌گذاری نشدیم باید به سراغ اصلاح روش‌ها با هدف افزایش بهره‌ وری برویم.

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه به طور اصولی و منطقی هر روزه در حال رفع موانع هستیم، یادآور شد: در کنار تقویت تعاملات جهانی، به تقویت و اقتدار داخلی و همچنین اقتصاد قوی چشم داریم و در این راه امید و اعتماد مردم و فرصت‌های موجود و استفاده از آنها بسیار مهم و کلیدی است.

مقیمی تصریح کرد:‌ غرب و دیگر کشورها هیج وقت دست از مخالفت با ما برنمی‌دارند، و این ما هستیم که باید با تدبر گام در راه توسعه و اعتلای کشور از لابلای مشکلات برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۸۴ یک بار در تولید گندم خودکفا شدیم و مجدد به مشکل در این راستا برخوردیم و حدود هشت سال گندم را از خارج وارد کردیم، اضافه کرد: مجددا یک دولت سر کار آمد و طبق برنامه، اجرای عدالت، جلب اعتماد و احترام به مردم موفق شد به کمک همین مردم مجدد کشور را در امر تولید گندم خودکفا کند.

وی گفت: بدون اینکه درآمدهای کلان داشته باشیم، بدون اینکه درآمدهای نفتی بالایی داشته باشیم، مردم به میدان آمدند و به کشور و نظام کمک کردند و باید گفت این مردم شایسته بهترین تکریم‌ها هستند.

مقیمی به مبحث انتخابات اشاره و اظهار داشت: دولت نشان داد در برگزاری انتخابات اخیر مجلس، توانایی بالایی در اجرای قانون و احترام به رای مردم دارد، که در انتخابات ۹۶ نیز باید با همین روحیه و توجه به نشاط اجتماعی، پویایی و حضور گسترده، و توجه به امنیت این رویداد، از همین الان گام در راه برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برداریم.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: