https://adlinnews.ir

شناسه خبر :757
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

خرم آباد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در این استان همزمان با ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امام حسین(ع) حریت و آزادگی را به ما نشان داد، اظهار داشت: جامعه ما مدیون امام حسین(ع) و معیارها و شعارهای ایشان است و دفاع مقدس نیز ریشه در حادثه کربلا داشته به طوری که اگر کربلا نبود هیچ انقلابی رخ نمی داد.

وی به اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در استان اشاره کرد و گفت: این طرح از سال ۹۳ آغاز شد که از ابتدای محرم اجرایی شده و تا انتهای صفر ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان به دعوت از ۲۵۰ مبلغ برای برپایی خیمه عزای امام حسین(ع) در استان اشاره کرد و بیان داشت: اوقاف لرستان در کشور پیشرو ترین دستگاه در بحث اعزام مبلغ است به طوری که سالانه نزدیک هزار مبلغ اعزام می کنیم.

حجت الاسلام خاکباز با یادآوری اینکه ۲۵۰ مبلغ از ابتدای ماه محرم در استان مستقر شده و به مناطق مختلف استان اعزام می شوند، افزود: این مبلغان به امام زاده ها، مساجد و حسینیه ها اعزام می شوند همچنین در روز دوم محرم اولین تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در جوار امام زاده زیدابن علی خرم آباد و در امام زاده شاخص هر شهرستان صورت می گیرد.

وی به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم و در تمام ۴۶ بقعه موجود در استان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه های کلیدی اوقاف استان اجرای طرح «احلی من العسل» بوده که به مناسبت شهادت حضرت علی اکبر برگزار می شود که این طرح سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش لرستان انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان یکی دیگر از طرح های این اداره کل در ایام محرم را طرح «رهروان حضرت زینب (س)» دانست و عنوان کرد: این طرح ۱۲ ماه محرم در امام زادگان شهرستان های استان و با حضور خانم ها برگزار می شود.

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: در روز شهادت امام رضا (ع) طرح پیاده روی «حرم تا حرم» از حرم زید ابن علی (ع) تا حرم امام زاده عبدالله برگزار می شود که سال گذشته تعداد زیادی از مردم خرم آباد در این طرح حضور پیدا کردند.

وی یکی از برنامه های مهم فرهنگی کشور که امسال به اوقاف اضافه شد را بحث اربعین امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه بناست موکب هایی که در مرز مهران یا خوزستان برپا می شوند را به سه استان واگذار کند که در این راستا موکب های منطقه چزابه را به استان های لرستان، گیلان و خوزستان برای استقبال و پذیرایی از زائران امام حسین (ع) واگذار کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: دبیری اربعین امام حسین (ع) به معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه برای اجرای برنامه های فرهنگی واگذار شده است و سازمان وقاف در عراق موکب هایی داشته که برنامه هایی در آن ها اجرا خواهد کرد.

حجت الاسلام اضافه کرد: برای ایام اربعین اعزام مبلغ در دستور کار اوقاف استان قرار گرفته است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: