https://adlinnews.ir

شناسه خبر :1257
۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد طرح مسکن کارکنان دولت گفت: در این مورد با وزیر راه و شهرسازی مذاکراتی انجام شده که ذینفعان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که خبرنگاران و هنرمندان نیز هستند شامل این طرح شوند.

به گزارش آدلین نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تنها کاغذ بخش فرهنگی شامل ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود، گفت: با توجه به تایید ۲۵ هزار تن کاغذ تا به امروز، در تلاش هستیم این میزان را برای شش ماه اول سال به ۴۰ هزار تن برسانیم و تا پایان سال نیز این میزان به ۸۰ هزار تن خواهد رسید تا مشکل بازار کتاب حل شود و این اتفاق خواهد افتاد.

سید عباس صالحی در مورد اینکه کاغذ ۴۲۰۰ تومانی شامل چه کسانی می‌شود نیز خاطرنشان کرد: فقط کاغذ فرهنگی که شامل کاغذ مطبوعات و کاغد کتاب‌های غیر درسی است ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات دریافت می‌کنند و بقیه کاغذها شامل ارز کالاهای نیمایی می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح فعالیت‌ها و کارهای انجام گرفته درخصوص واردات کاغذ، افزود: در سال‌های گذشته سالانه ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزارتن کاغذ به قیمت ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون دلار وارد کشور می‌شد اما مجموع ارزی که در سال ۹۸ برای برای کاغذ فرهنگی (کاغذ مطبوعات و کتاب) در نظر گرفته شده ۸۰ هزار تن معادل ۸۰ میلیون دلار است.

صالحی یادآور شد: کاغذ فرهنگی در مجموعه کالاهای اساسی قرار دارد اما بقیه شامل کالاهای غیراساسی است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در سال ۹۷ کل کاغذ مشمول کالاهای اساسی بود اما در سال ۹۸ فقط کاغذ کتاب و مطبوعات شامل کالاهای اساسی است و ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می‌گیرد و مجموعه ارز در اختیار ۸۰ میلیون دلار است.

وی در پایان توضیح داد: تغییر مسیر و تثبیت در تصمیم‌گیری در سامانه، اتفاقاتی را ایجاد کرده و تعداد ۲۵ هزار تن تایید شده که شامل ۹۵۰۰ تن کاغذ مطبوعات و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن کاغد کتا‌ب است.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: