https://adlinnews.ir

شناسه خبر :2431
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

باشگاه سپاهان به صحبت‌های روز گذشته یک عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

بعد از جلسه کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، اعضای این کمیته رأی کمیته انضباطی درباره دیدار سپاهان پرسپولیس را تأیید کردند تا پرسپولیس برنده دیدار جنجالی برگزار نشده اسفند سال قبل لقب بگیرد.

اعلام این خبر ابتدا از طرف مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف صورت گرفت. او بعد از بیرون آمدن از این جلسه در جمع خبرنگاران درباره احتمال شکایت سپاهان به مراجع بالاتر اظهار کرد: “مثلا کجا شکایت کنند؟ دادگاه CAS؟ ان‌شاءا… هر جا دوست دارند بروند. این باعث خوشحالی ماست چون نشان می‌دهد باشگاه‌های ما چقدر پول دارند که ۷۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند تا به CAS شکایت کنند. CAS هم الان بیکار است و برای آن‌ها هم خوب است. اطمینان داشته باشید این رأی بر اصل عدالت صادر شده است. در جلسه امروز کل قاضی‌های کمیته استیناف حضور داشتند. آقای صالحی هم در این جلسه حضور داشتند.”

او همچنین گفته بود: “برای شکایت کردن ۴-۵ نفر باید به سوئیس بروند و در آنجا که کشور قشنگی است گردش می‌کنند.”

باشگاه سپاهان امروز در بیانیه‌ای به این صحبت‌های دادرس (بدون ذکر نام او) واکنش نشان داده است. در این بیانیه آمده است:

“باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان با هفت دهه حضور پرافتخار در عرصه ورزش کشور هم اکنون با برخورداری از ۸۰ تیم و ۳۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رده ها و رشته های مختلف ورزشی اولین تیم شهرستانی که قهرمان مسابقات لیگ برتر شد، دارای ۵ عنوان قهرمانی در لیگ برتر ، ۴ قهرمانی جام حذفی، نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا و ۱۲ دوره حضور در آن، تنها تیم ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های جهان همواره اخلاق و قانون مداری را سرلوحه امور خود قرارداده با ترویج انضباط و تبعیت از قانون زبانزد خاص و عام ورزش کشور و آسیا بوده و در مقابل ارائه این رفتار حرفه ای انتظار دارد مراجع ذی‌صلاح و نظارتی حوزه ورزش کشور نیز در بزنگاه های حساس، در اجرای عدالت و تبعیض زدایی از محافل ورزشی اهتمام ویژه ورزند.

متأسفانه روز اعلام رأی کمیته استیناف در خصوص بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس در اقدامی غیر حرفه ای ، غیر اخلاقی و دور از شان ورزش و اهالی آن ، یکی از اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با استفاده از الفاظی سخیف این باشگاه بزرگ و مردمی را در مقابل دوربین و خبرنگاران خطاب قرار داده که مواضع ناحق ایشان موجب تکدر خاطر هواداران خونگرم آن شده است.

لذا این باشگاه ضمن حفظ حقوق خود مبنی بر ثبت شکایت از ایشان در مراجع ذی‌صلاح بیان می‌دارد، چه خوشا که شاهد از غیب رسید.

اینگونه اظهارات سندی محکم بر عدم بی طرفی در قضاوت ایشان در بالاترین جایگاه قضایی فدراسیون است!

در اینجا لازم به یادآوری ماجرای شکایت بورنو سزار در فیفاست که باشگاه سپاهان به عنوان یکی از معدود باشگاه‌های ایرانی با تبحر و تجربه مدیران خود پرونده حقوقی پرداخت جریمه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری را در دادگاه عالی ورزش (CAS) به دریافت خسارت ۳۷۰ هزار دلاری از طرف مقابل تبدیل کرد و نه تنها در سوییس هزینه‌ای نداشته بلکه موجب درآمد زایی نیز شد.

حال پرسش‌ اینجاست با عنایت به اظهارات توهین آمیز این فرد به باشگاه سپاهان و همچنین به دادگاه عالی ورزش (CAS)، آیا وی واجد شرایط اصل بی طرفی و اجرای عدالت در قضاوت‌های خود در پرونده اخیر و پرونده های آتی است؟

آیا ناخودآگاه اینگونه موضع گیری‌ها شائبه مهندسی آرا و جانبداری از تیم خاصی را به اذهان متبادر نمی‌کند؟

آیا همه تیم های ورزشی از نگاه ایشان یکسانند؟

آیا این دست مصاحبه ها مورد تایید چهار عضو دیگر کمیته استیناف هم بوده و احتمالا اصل بی‌طرفی اعضا را نیز تحت الشعاع قرار نمی‌دهد یا صرفا نظر شخصی ایشان در مقابل دوربین‌هاست؟

قضاوت عادلانه را به اذهان شریف مردم عزیز می سپاریم.

پ
دفتر ارتباطات مردمی دکتر وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس افتتاح شد تذکر نادر قاضی پور در صحن مجلس به ۲ وزیر در مورد اهانت قومیتی طرفداران پرسپولیس اظهار ندامت پرسپولیسی ها از اهانت به طرفداران تراکتور چه کسانی از آمدن وحید جلال زاده ناراحتند؟ بهسازی و آسفالت ۷۲ کیلومتر راه روستایی با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال زنوزی مالک تراکتور: به خاطر یک بازی مردم را به جان هم می اندازند بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان غربی هستند نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند صحبت مدیران ورزش استان و تبریز درباره برف استادیوم یادگار امام حمله هواداران سردار بوکان به مهدی پاشازاده سرمربی شهرداری ماهشهر
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
* نظر شما: